"رامین مستقیم" و "الکساندرا ساندلز" خبرنگاران روزنامه "لس آنجلس تایمز" در گزارش تازه خود از مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری به رییس جمهور منتخب کشورمان معتقدند که روحانی خواستار ادامه غنی سازی اورانیوم با کاهش هزینه های احتمالی ناشی از فشار کشورهای غربی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از لس آنجلس تایمز، خبرنگاران "لس آنجلس تایمز" می نویسند "مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری "حسن روحانی" رییس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران از سوی مقام معظم رهبری برگزار شد. بایستی دید که آیا سیاست خارجی ایران در دوره وی تغییری خواهد کرد؟ آیا گشایشی در مذاکرات هسته ای ایجاد خواهد شد؟ "

"روحانی معتقد است که بایستی در حوزه سیاست خارجی سیاست تعامل سازنده با جهان همراه با اعتدال را به پیش برد. وی مدرک حقوق دارد و در رشته دکترا از دانشگاهی خارجی فارغ التحصیل شده است." 

نویسنده مقاله در ادامه با اشاره به اعتقاد روحانی به مواضع اصولی انقلاب در عرصه سیاست خارجی می نویسد "غرب خواستار تعلیق غنی سازی اورانیوم ایران هاست. روحانی مذاکره کننده ارشد پیشین جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای بوده است وی در سخنرانی اخیر خود اظهار داشت که ایران قصد تعلیق غنی سازی اورانیوم را ندارد."

" وی همچنین با شرکت در تظاهرات روز جهانی "قدس" از ملت فلسطین حمايت کرد. "علیرضا نادر" تحلیلگر سیاسی موسسه مطالعاتی "رند" در این مورد می افزاید "روحانی حامی نظام جمهوری اسلامی ایران است و از حق غنی سازی اورانیوم توسط ایران حمایت می کند با این حال خواستار به حداقل رساندن هزینه این اقدام است."


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  


برچسب ها: لس ، آنجلس ، تایمز ، ایران ، روحانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار