رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ایلام ظرفیت برپایی و میزبانی مسابقات فوتبال چند کشور آسیایی را دارد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛  علی کفاشیان عصر  دیروز در هیئت انتخابات مجمع فوتبال استان ایلام اظهار داشت: فوتبال ایلام دارای پتانسیل‌های بسیار بالایی دارد و در واقع با ظرفیت محدودی که وجود دارد اما دارای استعدادهای فراوان ورزشی است.
وی ادامه داد: با عنایت به اینکه در حوزه ورزش این استان اسپانسرهای کمی وجود دارد اما فعالیت‌های انجام شده ورزشکاران ایلامی قابل تحسین است.
رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: لازم است در ابتدای سخنانم یاد و خاطره شهدای استان به ویژه شهدای زمین چمن فوتبال چوار را گرامی داشته و به روح آنان درود فرستم.
کفاشیان تصریح کرد: در بازدیدی که امروز عصر از این مکان و یادمان دوران دفاع مقدس داشتم متوجه شدم در این زمین افراد زیادی به شهادت رسیده‌اند که به همه آنان ادای احترام می‌کنم.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: باید در این مکان مقدس یادمانی در خور شان ورزشکاران شهید و ورزشکاران ایلامی ساخته شود.
وی اضافه کرد: اتفاق روی داده در زمین چمن چوار در جهان نادر بوده و در هیچ کجای جهان چنین رویدادی رخ نداده است.
کفاشیان تصریح کرد: در 23 بهمن ماه 1365، هواپیماهای رژیم بعثی عراق مسابقه فوتبال بین تیم‌های «منتخب چوار» و «منتخب جوانان ایلام» را بمباران کردند.
رئیس فدراسیون فوتبال ابراز کرد: در این اقدام ددمنشانه، 15 نفر از بازیکنان، داوران و تماشاگران به شهادت رسیدند و تعداد زیادی نیز به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند.
وی ادامه داد: براین اساس این منطقه از خاک نظام مقدس جمهوری اسلامی به یکی از یادمان‌های بزرگ دوران دفاع مقدس تبدیل شده است.
کفاشیان اضافه کرد: در تلاش برای ایجاد فعالیت‌های جدید در حوزه ورزش فوتبال استان ایلام هستیم.
وی تصریح کرد: با عنایت به وجود ورزشگاه 15 هزار نفری ایلام و تکمیل آن، میزبانی مسابقات آسیایی در این ورزشگاه مقدور است.
رئیس فدراسیون متذکر شد: امروز از این ورزشگاه بازدید به عمل آمد که یکی از ورزشگاه‌های بی‌نظیر در کشور بوده و از زحمتکشان ایجاد و تکمیل آن به ویژه مدیرکل ورزش و امور جوانان تقدیر به عمل می‌آورم.
وی ادامه داد: معتقدم استان ایلام در نخستین فرصت میزبانی یکی از رقابت‌های آسیایی را بپذیرد و در واقع میزبان چند کشور آسیایی برای مسابقات فوتبال شود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.