گزینه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت یازدهم، تقویت برنامه پزشک خانواده را مهم ترین برنامۀ دولت آینده اعلام کرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ دکتر سیدحسن هاشمی در جریان بازدید از مركز بهداشتي درماني شهید رجایی و خانه بهداشت تبایین در كهريزك ضمن بیان این مطلب، گفت: شايد مهم ترين مشكل فعلي نظام سلامت كه به وضع معيشت مردم هم برمي گردد بحث دارو و پس از آن بحث برنامه پزشك خانواده است.

وی افزود: به نظرم بحث پزشك خانواده نیازمند بازنگري است و البته مهم تر از همه اين ها، تامین منابع مالي این برنامه است كه اميدوارم دولت حمايت كند.

دكتر هاشمي در پاسخ به اين سوال كه تكليف انتزاع دانشگاه علوم پزشكي تهران و ايران با توجه به پايان مهلت مقرر( 31 تير 92 ) و تخصيص نيافتن بودجه مستقل براي دانشگاه ايران چه خواهد شد، گفت: اين دولت با شعار اعتدال و قانون گرايي بر سر كار آمده است. ما بايد مرّ قانون را اجرا كنيم و تابع هر آنچه كه دستگاه هاي بالادستي تصويب كرده اند باشيم. بايد ديد كه قانون چه مي گويد و همه تابع آن باشيم و آن را رعايت كنيم.

وی تاکید کرد: من خودم نظري شخصي براي اين موضوع ندارم بايد بررسي كنم و ببينم چه اتفاقاتي در اين يكي دو ماهه افتاده است.

وي در پايان، درباره هدف از بازديد خود از مركز بهداشتي و درماني شهيد رجايي و خانه بهداشت تبائين در كهريزك گفت: من با نظام شبكه بهداشتي بيگانه نيستم و با خانه هاي بهداشت و خدمات زيادي كه وزارت بهداشت در سطح اول در مناطق روستايي در حال ارائه است آشنا هستم.

 با هزینه کم می توان سلامت جامعه را ارتقا داد

وی در ادامه سخنانش گفت: ارائه خدمات سلامت در قالب شبکه های بهداشت و درمان در جمهوری اسلامی نشان داده است که با هزینه های کم می توان سلامت جامعه را ارتقا داد و در عین حال رضایتمندی مردم را به دست آورد.

گفتنی است در این بازدید که دکتر کامل شادپور یکی از بنیانگذاران شبکه بهداشت و دکتر دلاوری معاون بهداشت و جمعی دیگر از مدیران دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز حضور داشتند، گزارشی درباره زیج حیاتی منطقه کهریزک و تعداد جمعیت و خانوار تحت پوشش مرکز و خانه بهداشت کهریزک و تبایین به دکتر هاشمی ارائه شد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار