شخصیت های سیاسی و مذهبی عراق از طرح امام خمینی در نام گذاری اخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز قدس تجلیل و ان را گامی مهم برای ازادی این مکان مقدس از یوغ رژیم صهیونیستی توصیف کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ; ابراهیم جعفری رئیس فهرست اتحاد ملی عراق در این باره می گوید قدس منزلت ویژه ای درقرآن کریم و جایگاه والایی در میان مسلمانان دارد ، این مکان شریف قبله نخست مسلمانان در اولین سال های بعثت نبوی بود قبل ازآن که قبله تغییر کند. دراین تغییر رازی پنهان است که خدا از آن آگاهی دارد.شاید هدف ، جاودان باقی ماندن مسئله قدس در میان مسلمانان پس ازقرن ها بوده است. مسلمانان باید به فکرقدس باشند و بدانند درپی قدس بودن همانا جدانشدن ازقبله نخست مسلمانان است. 

واقعیت این است که ایران از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون چه درقبال جهان اسلام وچه درقبال دیگر ادیان آسمانی ثابت قدم درمسیری که امام خمینی ترسیم کرده گام برداشته است. اکنون وظیفه داریم تا به فراخوانی امام لبیک گفته وتلاش کنیم تا قدس ازچنگ صهیونیستها رها شود وباردیگربه مکان همبستگی ونزدیک شدن واقعی ادیان آسمانی به یکدیگرتبدیل گردد. 

خانم جلیله ساعدی نماینده مجلس عراق هم گفت اقدام امام خمینی قدس سره الشریف دراعلام روز جهانی قدس جوششی دردیدگاه مسلمانان جهان بوجود آوردمبنی براینکه قضیه قدس ، قضیه مسلمین و برهر مسلمان واجب است تا به حمایت و دفاع ازآزادی کامل سرزمین بیت المقدس از یوغ صهیونیسم برخیزد. شیخ عبدالحلیم الزهیری مشاور نخست وزیرعراق هم روز قدس را روز وحدت و یکپارچگی مسلمین دانست . وی با اشاره به اینکه قضیه قدس نیازمند وحدت هرچه بیشتر مسلمانان است گفت یکی از ویژگی های مهم امام خمینی رضوان الله تعالی علیه تکیه به امت اسلامی و توده های مردم بود . 

امام تلاش کرد تا ملت های اسلامی را به سوی شعار و هدفی راستین که عامل یکپارچگی است سوق دهد. قضیه قدس وفلسطین و مظلومیتی که دراین باره وجود داد مورد اختلاف هیچ گروهی نیست و همه درقبال آن متفق القول هستند . شیخ ماجد العجیلی از علمای اهل سنت و عضو هیئت فتوای اهل سنت عراق هم نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سازمان های ازادی بخش فلسطین را بسیار مهم توصیف و روز قدس را نشانه های مهم برای ازادی این مکان مقدس توصیف کرد . 

شیخ ماجد العجیلی می گوید قدس قبله نخست مسلمانان ومایه عزت مسلمین در سراسر جهان است .هرچند صهیونیست ها این مکان مقدس را اشغال کرده اند اما بازهم قدس قبله نخست مسلمانان باقی خواهد ماند وبه امید خدا روزی با همبستگی مسلمین آزاد خواهد شد . 


برچسب ها: تاکید ، شخصیت ، سیاسی ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار