یک هفته از تغییر قیمت نرخ خرید تضمینی از 720 تومان به 800 تومان می‌گذرد اما متاسفانه هنوز خبری از پرداخت مابه‌تفاوت آن به كشاورزان نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، پيش از اين نيز طي مصوبه‌اي از سوي دولت مقرر شد 50 تومان به‌عنوان هزينه حمل و نقل گندم به نرخ آن اضافه شود اما باز هم اين امر فقط در حد مصوبه باقي ماند و اجرا نشد.

 مصوبه جدید تجدیدنظر در نرخ خرید تضمینی گندم از 31 تیرماه به‌کلیه سازمان‌های جهاد کشاورزی ابلاغ شد و با توجه به پایان خرید تضمینی گندم در خوزستان مقرر شد مابه‌تفاوت میزان خرید به حساب کشاورزان پرداخت شود.

مصوبه‌ هنوز ابلاغ نشده است

در این‌باره شهباز خواجوی، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 به خبرنگار ايسنا گفت: هیچ‌گونه مصوبه‌ای از سوی نهاد مرکزی هنوز به ما ابلاغ نشده است.

وی افزود: تا زمانی که دستورالعملی به ما ابلاغ نشود نمی‌توانیم اقدامی در این جهت انجام دهیم.

به محض ابلاغ، مصوبه را اجرا مي‌كنيم

از سوی دیگر لطف‌الله مغرب، مدیر شعب بانک سپه خوزستان که این بانک عامليت پرداخت وجوه خرید تضمینی گندم را دارد در این زمینه اظهارکرد: مصوبه اجرایی پرداخت مابه‌تفاوت وجوه خرید تضمینی گندم باید از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی کشور به بانک مرکزی سپه ابلاغ شود و مدیریت شعب سپه در تهران پس از ارسال دستورالعمل جهت پرداخت وجوه اقدام خواهد کرد.

وی گفت: زمزمه‌هایی از تغییر قیمت خرید تضمین گندم به گوش رسیده اما تا این لحظه خبری از او برای آن نشده است.

مصوبه از 31تير ابلاغ شده است!

اين درحالي‌است كه محمد قاسمی‌نژاد، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اظهارات متفاوتی بیان‌کرد: مصوبه تغییر قیمت نرخ خرید تضمینی گندم با افزایش 80 تومانی از 31 تیرماه ابلاغ شده و ما نیز این مصوبه را به کلیه شهرستان‌ها فرستادیم.

وی افزود: جهاد کشاورزی متولی تولید گندم و پرداخت‌کننده وجوه خرید تضمینی آن است و بنابراین ما در این شرایط از شرکت غله و خدمات بازرگانی طلب داریم و باید این مصوبه را اجرا و مابه‌تفاوت میزان گندم خریداری شده را به کشاورزان پرداخت شود.

از كليه دستگاه‌هاي اجرايي كه در توليد و خريد گندم دخالت دارند علت عدم اجراي مصوبه جديد را جويا شد اما متاسفانه به جوابي نرسيد.

قيمت خريد تضميني گندم از آغاز كشت اين محصول تاكنون چندبار تغيير كرده كه اين امر نارضايتي كشاورزان را به دنبال داشته است. حال با پايان برداشت و فروش گندم به مراكز خريد دولتي دوباره قيمت جديدي براي اين محصول مصوب شد اما اين‌ سوال مطرح است  كه آيا اين مصوبه اجرا مي‌شود يا مانند مصوبه‌هاي قبلي در حد حرف مي‌ماند!/ب
برچسب ها: افزایش ، نرخ ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.