دادگاهي در ترکيه روز دوشنبه حکم تعليق طرح ساخت و ساز در پارک گزي استانبول را لغو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ اين طرح ماه ژوئن به اعتراضات ضد دولتي در ترکيه منجر شد.خبرگزاري دوغان ترکيه گزارش داد ديوان اداري منطقه اي در حکم تجديد نظر خود تصميم 31 مه ناحيه شش ديوان اداري استانبول را مبني بر تعليق اين طرح تا زمان صدور حکم شوراي عالي حفاظت از ميراث فرهنگي و طبيعي لغو کرد. در همين حال از سر گيري اين طرح با ترديد رو به رو است. شعبه ديگر ديوان اداري استانبول ماه ژوئن حکم تعليق اين طرح را به علت در نظر گرفتن ديدگاه ساکنان اين منطقه صادر کرد.    

پليس ترکيه 31 مه براي تخليه حدود صد فعال محيط زيست از پارک گزي با توسل به خشونت مداخله کرد. آنها به قطع 600 درخت در چارچوب طرح ساخت و ساز در ميدان تقسيم در همسايگي اين پارک معترض بودند.

خشونت پليس خشم شمار زيادي از مردم ترکيه را بر انگيخت و جنبش دفاع از پارک گزي و اعتراضات سياسي عليه دولت رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه را به دنبال داشت.گزارش هاي پليس از حضور حدود 2.5 ميليون نفر در خيابان ها در حدود 80 شهر در سه هفته اعتراض براي درخواست استعفاي اردوغان حکايت دارد.

طبق گزارش اتحاديه پزشکان، اين درگيري ها به کشته شدن پنج نفر و زخمي شدن بيش از 8000 تن منجر شد.اردوغان 14 ژوئن اعلام کرد دولت تصميم نهايي دستگاه قضايي را درباره اين پرونده خواهد پذيرفت.

برچسب ها: ترکیه ، پارک ، حکم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار