سازمان عربی حقوق بشر ، حکومت عربستان سعودی را به دلیل ادامه آزار و ارعاب خانواده های زندانیان و اجبار آنان به سکوت در برابر اوضاع وخیم زندانیان، محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم؛ مقامات سعودی روز پنج شنبه یازدهم ژوئیه 2013 عبدالرحمن الطلق پدر می الطلق را ربودند. این زن سعودی هم خودش زندانی است و هم شوهرش بیش از 12 سال است که در زندانهای حکومت آل سعود به سر می برد.

نیروهای امنیتی عبدالرحمن را وادار کردند به طور کتبی متعهد شود که دیگر پارچه نوشته هایی با مضمون درخواست آزادی دختر و داماد زندانی اش به در خانه آویخته نخواهد کرد.

پس از رواج شیوه جدید اعتراضی مردم عربستان و پدیده آویختن پارچه نوشته هایی با مضمون درخواست آزادی زندانیان بر درخانه های اقوام زندانیان، نیروهای امنیتی عربستان بارها با ربودن خانواده های زندانیان آنها را به امضای تعهدنامه هایی از این دست وادار کرده اند.

این پدیده بعد از آن مرسوم شد که حکومت آل سعود، خانواده های شرکت کننده در تظاهرات مسالمت آمیز برای مطالبه آزادی زندانیان را بازداشت کرد و بدین ترتیب خانواده ها روش اخیر را برای اعتراض به زندانی شدن اقوام خود و در عین حال مصون ماندن از گزند نیروهای امنیتی، برگزیدند.

سازمان عربی حقوق بشر، اعلام کرد که اقدام حکومت عربستان در ربودن خانواده های زندانیان و اجبار آنها به امضای تعهد کتبی برای خودداری از آویختن پارچه نوشته روشی جدید در سرکوب و ارعاب شهروندان عربستانی است، به خصوص که هیچ سند حقوقی که موید حق حکومت در بازداشت افراد به جرم آویختن پارچه نوشته بر در منازلشان باشد، وجود ندارد.

این سازمان عربی یک بار دیگر از جامعه بین الملل خواست با اقدامی فوری، حکومت سرکوبگر عربستان را به احترام به حقوق و آزادی های شهروندان و به خصوص آزادی اندیشه و بیان وادار کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار