فرمانده مرزباني نيروي انتظامي كشور گفت: امروز وجود امنيت در مناطق مرزي، مديون توجه مسوولان و مقامات ذيربط و همكاري مردم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،  سردار سرتيپ پاسدار حسين ذوالفقاري در آيين توديع و معارفه فرمانده مرزباني خوزستان در ميهمانسراي الغدير اهواز افزود: امنيت مناطق مرزي قابل توجه است و بايد توجه ويژه تر و متمركزتري بر روي مرزها صورت گيرد.
وي گفت: بر اساس باور دروني و امكانات موجود در تلاش هستيم تا امنيت مرزهاي كشور به خوبي حفظ شود و ناامني به حداقل ممكن رسد.
سردار ذوالفقاري خاطرنشان كرد كه بخش عمده اي از آسيب هاي امنيتي ما ناشي از آن سوي مرزهاست كه به دليل كم ثباتي برخي كشورهاي همسايه به ويژه در خصوص قاچاق مواد مخدر اتفاق مي افتد.
فرمانده مرزباني ناجا با اشاره به اينكه در سند راهبردي اكثر كشورهاي بزرگ، مواد مخدر از مهمترين عوامل ناامني است تصريح كرد: مبارزه با مواد مخدر در كشور ما دستاوردهاي زيادي را به دنبال داشته است.
وي به مسايل مهم در حوزه مرزباني اشاره كرد و افزود: اجراي صحيح مقررات در مرزها از جمله مواردي است كه بايد به خوبي مورد توجه قرار گيرد.
سردار ذوالفقاري اظهارداشت: مرزبان بايد كاملا مسلط، ديپلمات، آگاه به مقررات و مدافع حقوق ملت و مردم و داراي انعطاف كافي باشد.
فرمانده مرزباني ناجا با اشاره به اينكه تعامل و هماهنگي با تمام بخش هاي مرتبط با مرز از مسائل قابل توجه است گفت: هم اكنون ۲۳ دستگاه مرتبط با مرز داريم كه بايد تعامل لازم با آنها برقرار شود.
وي به ارتقاي توان درون سازماني اشاره كرد و افزود: تجهيزات، آموزش و نيروي انساني بايد مورد توجه قرار گيرند.
سردار ذوالفقاري تصريح كرد: عمل به دستورات ديني و رعايت اخلاق اسلامي نيز در موفقيت ما تاثير به سزايي دارد.
استاندار خوزستان نيز در اين آيين اظهارداشت: با وجود ۳۰۰ كيلومتر مرز دريايي، براي كنترل شناورها و مراقبت و نظارت، امكانات و تجهيزات زيادي لازم است.
سيد جعفر حجازي افزود: با تلاش هاي فرمانده مرزباني خوزستان و تعامل و همكاري با دستگاههاي ذيربط، امنيت خوبي در مرزهاي زميني و دريايي برقرار شد.
وي با تاكيد براينكه جنوب غرب كشور نيازمند توجه ويژه است ابراز اميدواري كرد: با تلاش فرمانده مرزباني جديد و حمايت هاي كشوري، كاستي هاي استان برطرف شود.
حجازي تصريح كرد: وضعيت مطلوب اين است كه هيچ نفوذي در هيچ نقطه اي از مرز اتفاق نيفتد كه محقق شدن اين امر نيازمند حمايت هاي كشوري از نظر تجهيزات و امكانات است.
در اين آيين از زحمات سردارسرتيپ حميد هداوند، فرمانده پيشين مرزباني خوزستان قدرداني و سرهنگ پاسدار عبدالله نظر پور به عنوان فرمانده جديد مرزباني خوزستان معرفي شد./س

برچسب ها: امنیت ، مناطق ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.