کاترين اشتون، مسئول بلند پايه سياست خارجي اتحاديه اروپا، روز يکشنبه با انتشار بيانيه اي در بروکسل حمله به نيروهاي صلحبان سازمان ملل متحد در منطقه دارفور در غرب سودان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، در بيانيه دستگاه ديپلماسي اتحاديه اروپا آمده است کاترين اشتون حمله گروههاي مسلح به نيروهاي صلحبان مشترک سازمان ملل متحد و اتحاديه آفريقا را در منطقه دارفور که به کشته شدن هفت نظامي تانزانيايي و زخمي شدن 17 تن ديگر منجر شد، به شدت هر چه تمامتر محکوم مي کند و با خانواده قربانيان اين حمله، دولت تانزانيا و اعضاي نيروي صلحبان بين المللي در دارفور ابراز همبستگي مي کند.
کاترين اشتون در اين بيانيه از  دولت سودان خواست براي شناسايي و محاکمه عاملان اين حمله هر چه زودتر وارد عمل شود. اشتون ضمن ابراز نگراني شديد از وخامت اوضاع امنيتي در دارفور، تصريح کرد در سه هفته اخير سه حمله به نيروهاي صلحبان بين المللي در دارفور صورت گرفته است و اين مسئله نشان مي دهد که دولت سودان و جامعه بين المللي بايد تلاشهاي خود را براي برقراري صلح و ثبات جامع در اين منطقه افزايش دهند. 
اتحاديه اروپا در اين بيانيه حمايت کامل خود را از تلاشهاي محمد ابن شامباس، نماينده ويژه اتحاديه آفريقا و اتحاديه اروپا در منطقه دارفور و رئيس نيروي صلحبان بين المللي مستقر در اين منطقه، اعلام کرده است.
در حمله مهاجمان مسلح به يک گشتي نيروي صلحبان مشترک سازمان ملل متحد و اتحاديه آفريقا مستقر در منطقه دارفور، هفت نيروي صلحبان تانزانيايي کشته و 17 نفر ديگر زخمي شدند. اين حمله نگراني جامعه بين المللي را درباره وخامت اوضاع امنيتي  دارفور تشديد کرده است.









برچسب ها: بین الملل ، اشتون ، سودان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار