عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن گفت: مجلس تنها ناظر است و ثناگوی هیچ دولتی نبوده و نخواهد بود، چرا که نتیجه ثناگویی‌ها این است که دولت‌ها از قوانین مصوب سرپیچی بکنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "عزیز اکبریان" نماینده مردم کرج در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز (یکشنبه 23 تیرماه) گفت: ملت شریف ایران با حضور در انتخابات حماسه بزرگی را خلق کرد و فرمایشات مقام معظم رهبری را به اثبات رساند و به سردمداران کاخ سفید و اتحادیه اروپا فهماند که ملت ایران از تهدید و تحریم‌ها هراسی به دل ندارد.   
 
وی ادامه داد:‌ این انتخابات نشان داد که ملت همچنان به اصول و آرمان‌های انقلاب، امام راحل و منویات مقام معظم رهبری پایبند می‌باشد و این حضور حماسی باعث یاس و ناامیدی دشمنان انقلاب شده است.   
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: دشمنان انقلاب بایستی در برابر عظمت ملت ایران سر تعظیم فرود آورند و از تحریم‌ها و تهدیدهای ناجوانمردانه خودداری کنند.
 
اکبریان افزود: این حضور حماسی و خلق حماسه سیاسی مسئولیت دولت یازدهم و مجلس نهم را چند برابر کرده است.   
 
نماینده مردم کرج تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید نسبت به آسیب‌شناسی عملکرد یکساله خود و ترسیم راه آینده برای حل مشکلات مردم و تسهیل در اصلاح قوانین به طور ضروری اقدام نماید و کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید فعال‌تر از گذشته باشند.   
 
وی ادامه داد: نظارت یکی از وظایف اصلی مجلس است که متاسفانه این امر در مجلس ضعیف است و باعث شده دولتمردان هر آنچه که می‌خواهند انجام دهند لذا مجلس باید نسبت به فعال‌ کردن نظارت و اطلاع‌رسانی دقیق اقدام کرده و متخلفین را به قوه قضاییه معرفی کند و در این مسیر فقط رضای خدا و منافع ملی کشور را در نظر بگیرد.   
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن افزود: همکاری صمیمانه دولت و مجلس و تعامل صادقانه بین آنها و کمک به بهبود عموم یکی از اقدامات موثر مجلس می‌تواند باشد.
 
وی ادامه داد: ما باید شأن مجلس را خودمان نگه داریم و همانطور که امام راحل فرمودند شأن و منزلت مجلس در راس امور است و باید رعایت شود تا خدایی نکرده مجلس به ثناگوی دولت تبدیل نشود.   
 
اکبریان گفت: ما فقط ناظر هستیم و ثناگوی هیچ دولتی نبوده و نخواهیم بود، چرا که نتیجه ثناگویی‌ها این است که دولت‌ها از قوانین مصوب سرپیچی بکنند.   
 
نماینده مردم کرج خطاب به رئیس‌جمهور منتخب و دولتمردان دولت یازدهم اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دولت آینده علاوه بر خوبی‌های دولت فعلی،‌نقاط ضعف آنرا نباید داشته باشد.   
 
وی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی گفت: جناب آقای روحانی شما پنج سال سابقه نمایندگی مجلس و مسئولیت‌های متعدد را در مجلس دارید و مجلس را به خوبی می‌شناسید لذا تعامل و همکاری با مجلس و اجرای دقیق قوانین می‌تواند همکاری شما را با آحاد نمایندگان ملت چند برابر کرده و به کشمکش‌های مختلف بین دولت و مجلس پایان دهد.   
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن افزود: اجرای قوانین مصوب مجلس یکی از وظایف دولتمردان و قوه مجریه است و اگر مشکلی وجود دارد نباید به تریبون‌ها کشیده شود و باید با تعامل با مجلس و ارسال لایحه و طرح این نقیصه را برطرف کرد و به قانون‌گریزی‌ها در جامعه که سرمنشاء آن در دولتمردان می‌باشد، خاتمه داد.   
 
وی ادامه داد: همه باید التزام عملی به قوانین کشور داشته باشیم و ثابت کنیم که اجرای قوانین فقط مخصوص طبقه پایین جامعه نیست.
 
اکبریان اظهار داشت: جناب آقای روحانی شما همیشه روش اعتدال را برای اداره جامعه برگزیدید و بارها بر آن تاکید کردید؛ انتخاب وزیران و معاونین و وزرا، معاونین رئیس‌جمهور، استانداران و سفیران از نیروهای ولایتمدار، متعهد، کارآزموده، باتجربه استفاده و عدم استفاده از نیروهای تندرو چپ و راست می‌تواند امید روشنی را برای حل مشکلات کشور نوید دهد.    
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن افزود: انسجام داخلی همه دلسوزان نظام تحت زعامت مقام معظم رهبری، فعال کردن دیپلماسی کشور با حفظ اصول عزت، حکمت و مصلحت و تعامل سازنده با دنیا و استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور به خصوص دیپلماسی پارلمانی و ایرانیان خارج از کشور می‌تواند ما را در مقابل تحریم‌ها نجات و در اقتصاد کشور ثبات ایجاد کند.   
 
وی در پايان گفت: یکی از مشکلات اساسی دولت نهم و دهم کم‌لطفی نسبت به تولید، کشاورزی و صنعت بوده است لذا دولت یازدهم باید توجه ویژه‌ای به این حوزه‌ها داشته باشد تا حماسه اقتصادی بعد از حماسه سیاسی رقم بخورد.   
 
انتهای پیام/    

برچسب ها: اکبریان ، دولت ، مجلس ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار