یک مقام ارشد دولتی آمریکا در مصاحبه با پایگاه خبری المانیتور اعلام کرد واشنگتن انتخاب دکتر حسن روحانی بعنوان رئیس جمهور جدید ایران را مثبت ارزیابی می کند و به دنبال پاسخ ملموس ایران در مذاکرات 1+5 است ولی این انتخاب تغییری در بسته پیشنهادی دیدار با ایران نخواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، این مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، مدعی شد: "همه ما اظهارات مثبت حسن روحانی را قبل و بعد از انتخابات شنیده‌ایم. ما از این اظهارات مثبت خرسند شده ایم اما به دنبال رفتارهایی در جهت تمایل به توافق جدی با 1+5 از سوی ایران هستیم. کلمات کافی نیستند، ما پاسخ‌های ملموس ایران را می خواهیم."

 
وی افزود: کشورهای عضو گروه 1+5 قرار است در دیدار آتی از ایران بخواهند به بسته پیشنهادی مطرح شده در مذاکرات آلماتی پاسخ ملموس بدهد.این بسته پیشنهادی قبل از دیدار با ایران هیچ تغییری نخواهد داشت.
 
وی گفت: ما برای دستیابی به توافق تلاش می کنیم ما به ایران هم گفته‌ ایم که براساس ان‌ پی‌ تی می تواند از برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز برخوردار باشد ولی به تعهداتش هم عمل کند تا تمام تحریم‌ها لغو شود.
 
اظهارات این مقام آمریکایی در حالی ابراز شده که قرار است نمایندگان کشورهای 1+5 سه‌شنبه هفته آینده در بروکسل با یکدیگر ملاقات و درباره برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کنند.
 
گفتن است، پیشتر  مذاکرات ایران و 1+5 در ماه آوریل(فروردین ماه) در آلماتی قزاقستان برگزار شده بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار