خبرنگاران در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"هایی برمی‌خورند که ميهمان‌‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

*در جلسات متعددی که چهره های مطرح اصولگرا درباره نحوه مواجهه با دولت دکتر حسن روحانی داشته اند این محورها به تصویب رسیده است:

1- در صورتی که رئیس جمهور منتخب از مدیران و چهره های اصولگرا در خواست کمک کرد باید همکاری لازم با وی صورت بپذیرد و تا آنجا که ممکن است موانع پیش روی دولت یازدهم برداشته شود.

2-نباید به مطالبات عمومی از دولت جدید در رسانه ها دامن زد.
3-نباید با اقدامات دولت روحانی برخورد شتابزده و عجولانه داشت.

4-انتخاب حسن روحانی از مصادیق آیه شریفه" عسی ان تکرهوا شیئا و یجعل الله فیه خیرا کثیرا" است. نظام اسلامی از فرصت های به دست آمده در انتخابات یازدهم باید نهایت استفاده را ببرد.

*شنیده ایم دولت احمدی نژاد در صدد واردات و تامین کالاهای اساسی کشور همچون گندم، گوشت، علوفه، روغن، شکر و... تا پایان سال 92 است. دولت برای این مهم 9 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد تا دولت منتخب با آرامش بیشتری به کارها بپردازد.

 *درصد آرای کاندیداهای ریاست جمهوری با احتساب واجدین شرایط آرا به این شرح است: روحانی 7/30، قالیباف2/10، جلیلی2/8، رضایی7/7، ولایتی 5/4، غرضی 88% و باطله 4/2.

*شنیده ایم آیت الله موسوی بجنوردی پس از انتخاب حسن روحانی در میان دانشجویان خود گفته است: تا قبل از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، شبهه تقلب سال 88 برای من به صورت کامل حل نشده بود اما در این انتخابات کاملا شک من برطرف شد.

*برخی نزدیکان حسن روحانی به دلیل آن که وی را بیشتر مدیری ستادی می دانند و نه میدانی، از وی خواسته اند معاون اول و معاون اجرایی خود را ازمدیران میدانی و چابک انتخاب کند تا پیگیر مسائل اجرایی کشور باشند.در روزهای اخیر نام قالیباف در بین نزدیکان روحانی برای پذیرش پست معاون اولی به دفعات تکرار شده است.

*شنیده ایم از مجموع 4 هزار رای زایران کشورمان در نجف و کربلا در انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی 1400 رای را به خود اختصاص داده است.

*به دلیل مخالفت دکتر روحانی با طرح مجلس مبنی بر لزوم معرفی وزیرانی با مدرک فوق لیسانس و سابقه 10 سال کار مرتبط ، در مذاکراتی که میان نوبخت به عنوان نماینده رئیس جمهور منتخب با هیات رئیسه مجلس انجام شد این طرح از دستور کار خارج شد.

*علیرغم سخنان دکتر احمدی نژاد در گفتگوی تلویزیونی که دولت نهم و دهم را دولت مهرورز معرفی کرد و گفت  " بالاترين حد احترام به بشريت در دولت نهم و دهم بود؛ هيچ كس پيدا نمي شود به خاطر انتقاد به دولت مورد تعقیب و یا تنبیه قرار گرفته باشد وآزادی نباشد آن انسانیت بی معنا است. "، برای استحضار آقای رئیس جمهور عرض می شود که اهالی رسانه از شکایت های سریالی دولت آزرده خاطر هستند چرا که رکورد بالاترین حجم شکایت از رسانه ها متعلق به دولت و وزارتخانه ها و سازمان های ذیربط است.

*شنیده ایم به دلیل برخی پروتکل هایی که در دعوت از مهمانان خارجی باید رعایت کرد، بحث حضور برخی سران کشورهای همسایه در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب منتفی شده است.

*شنیده ایم در روزهای اخیر نقش ناطق نوری در رایزنی و مشاوره برای انتخاب اعضای کابینه روحانی پررنگ تر شده است. در میان اسامی پیشنهادی ناطق نوری چهره های اصولگرا و مستقل زیادی مشاهده می شود. از سوی دیگر برخی عناصر تندرو وابسته به جناح اصلاحات که منتظر دعوت از آنها برای حضور در کابینه روحانی بودند، این روزها به خاطر بی توجهی و عدم دعوت به شدت ناراحت و عصبی هستند.

*این روزها برخی خبرها حکایت از توزیع و اهدای قابل توجهی سکه با عناوینی چون تقدیر و پاداش پایان کار در میان مدیران  به گوش می رسد. امیدواریم دستگاه های نظارتی بر چرایی و چگونگی توزیع این سکه ها نظارت داشته باشند.

*در جلسه ای که زنان حامی حسن روحانی حضور داشتند در پایان نشست به هر کدام از مهمانان حاضر در مراسم یک کلید به صورت نمادین هدیه دادند.

*در حال حاضر دو گزینه مهدی چمران و احمد دنیا مالی برای ریاست بر شورای شهر تهران مطرح هستند. دنیامالی که از چهره های اصلاح طلب است از ریاست قالیباف بر شهرداری تهران حمایت می کند.از سوی دیگر دنیا مالی برای تصدی برخی معاونت های دولت هم پیشنهاد شده است.

*با توجه به سیاه نمایی های صورت گرفته علیه دولت نهم و دهم در دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، پنج فرصت برای دکتر احمدی نژاد در نظر گرفته شده تا به ارائه گزارش درباره خدمات دولت نهم و دهم بپردازد. دکتر احمدی نژاد از اولین فرصت خود در گفتگوی تلویزیونی استفاده کرد.

*شنیده ایم در گزارش حادثه 22 بهمن قم، نام سه تن از چهره های سیاسی که در شکل گیری آن نقش داشته اند به چشم می خورد. قرار است این گزارش نخست در کمیسیون و سپس در صحن علنی مجلس خوانده شود.

*قرار است تعدادی از نمایندگان مجلس طرحی را به تصویب برسانند که بر اساس آن دولت یازدهم بتواند تعداد وزارتخانه ها را از 17 به 21 برساند و وزارتخانه هایی چون راه و مسکن و صنعت و بازرگانی از هم جدا شوند.

*رئیس جمهور منتخب از گمانه زنی های رسانه ای درباره کابینه وی ناراحت و معتقد است با طرح برخی اسامی توقعاتی ایجاد می شود و پس از آنکه این افراد نام خود را در لیست نهایی نمی بینند دچار ناراحتی و دلگیری می شوند.

*برخی نزدیکان رئیس جمهور منتخب معتقدند وزارت ورزش و جوانان باید از حالت وزارتخانه خارج شود تا کارایی آن افزایش یابد. بر این اساس بخش ورزش وزارتخانه همچون سابق تبدیل به معاونت رئیس جمهور می شود و بخش جوانان هم زیر مجموعه یکی از وزارتخانه ها خواهد شد. با این ساختار جدید، دولت می تواند بدون گرفتن مجوز از مجلس، یکی از وزارتخانه های ادغامی مثل راه و مسکن را از یکدیگر جدا کند.

*در روزهای اخیر موج گسترده ای از تخریب درباره دکتر حسن روحانی در میان رسانه های صهیونیستی کلید خورده است.تشکیک درباره مدرک دکترای وی از جمله این موارد است.با انتخاب حسن روحانی یکپارچگی و وحدت کشورهای غربی برای دشمنی با جمهوری اسلامی ایران دچار آسیب شده و رژیم صهیونیستی احساس تنهایی می کند بگونه ای که در روزهای اخیر از شدت عصبانیت، روحانی را گرگی در لباس میش معرفی کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.