"جابي واريک" در مقاله اي که در روزنامه "واشنگتن پست" منتشر کرده است با اشاره به پيروزي حسن روحاني در انتخابات رياست جمهوري کشورمان به تمايل کاخ سفيد در مورد تعامل مستقيم با کشورمان اشاره مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست، نويسنده با اشاره به ابراز تمايل کاخ سفيد به "تعامل مستقيم" با دولت "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب ايران مي افزايد "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب ايران تا کمتر از دو هفته آينده مراسم تحليف خود را انجام خواهد داد. با اين حال کاخ سفيد از هم اکنون براي تعامل مستقيم با دولت جديد جمهوري اسلامي ايران ابراز تمايل کرده است. "


"در نشست اخير نمايندگان کشورهاي اروپايي با مقامات آمريکايي در بروکسل آنان در مورد چگونگي و روند مذاکرات هسته اي ايران و نمايندگان قدرتهاي جهاني در گروه 1+5 با يکديگر مذاکره کرده اند." 

نويسنده مقاله در ادامه با اشاره به وعده هاي انتخاباتي "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب کشورمان مي افزايد "روحاني با وعده هاي که در مورد بهبود وضعيت اقتصادي ايران داد توانست راي اکثريت راي دهندگان ايراني را به سوي خود جلب نمايد. وي در سخنراني اي که دو هفته پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري در ايران انجام داد اظهار داشت که خواستار در پيش گرفتن مشي اعتدالي در عرصه سياست خارجي ايران خواهد بود. وي در اين باره افزود "اعتدال به معناي تعامل سازنده با جهان است." وي همچنين در مورد ادامه روند مذاکرات هسته اي ايران با کشورهاي غربي نيز لحني ملايم را در پيش گرفته است."




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار