رژیم صهیونیستی با توجه به نگرانی های خود از افزایش قدرت نظامی حزب الله لبنان و به منظور آمادگی برای درگیری های احتمالی با این رژیم در آینده، تمرین های جنگ شهری برای نیروهای خود برگزار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ؛ ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل به منظور آمادگی برای مقابله با حزب الله لبنان تمرین هایی انجام داد و نیروهای این رژیم با شبیه سازی درگیری ها در یکی از روستاها به تمرین هایی در این زمینه پرداختند. 

محمد بوعبدالله گزارشگر این شبکه در گزارشی در این باره همراه با پخش صحنه هایی از تمرین های نیروهای رژیم اشغالگر گفت: نیروهای این رژیم به این ترتیب تمرین هایی برای شرکت در جنگ های پارتیزانی واقعی انجام می دهند. این تمرین ها در مناطقی که شباهت بسیار زیادی به روستاهای لبنان دارد و به طور ویژه برای برگزاری چنین تمرین هایی ساخته شده است انجام می شود. در این مناطق کانال هایی زیرزمینی وجود دارد که نیروهای اسرائیلی به عنوان یکی از سناریوهای جنگ احتمالی با حزب الله لبنان در داخل آن به تمرین می پردازند. 

سخنگوی تمرین های جنگ شهری ارتش رژیم اشغالگر گفت: مسئله این است که ما وقتی می جنگیم در حال تمرین هستیم و زمانی که تمرین می کنیم در حال جنگ هستیم. این روستا که ما در آن تمرین می کنیم شبیه روستاهای لبنان است و برای جنگ های شهری بسیار مناسب است به گونه ای که همه واحدهای ارتش برای تمرین به اینجا می آیند. 

در ادامه گزارش آمده است: تمرین هایی که رژیم اشغالگر در زمینه جنگ شهری انجام می دهد نشان دهنده نگرانی این رژیم از افزایش قدرت حزب الله در سال های اخیر است بخصوص که ارتش این رژیم در جنگ سی و سه روزه در سال دو هزار و شش خسارات سنگینی متحمل شد و در این جنگ از موفقیت در پیشروی قابل قبول در خاک لبنان بازماند. سخنگوی جنگ شهری ارتش رژیم اشغالگر ادامه داد: در صورتی که در آینده به لبنان حمله کنیم قوی تر و کارآمدتر از گذشته خواهیم بود. به نظر من قدرت حزب الله افزایش پیدا کرده است ولی برتری از آن ماست. 

در ادامه گزارش آمده است: به گفته بسیاری از کارشناسان و ناظران در اسرائیل حزب الله همچنان توانمندی های نظامی زیادی دارد. حتی برخی از این کارشناسان وناظران معتقدند تحولات منطقه ای اخیر هیچ تاثیری بر قدرت حزب الله نداشه است. به گفته آنها این حزب دارای تسلیحاتی است که می تواند توازن جنگ های پارتیزانی و شهری را مثل سال دو هزار و شش تغییر دهد.  یورام شوایتزر از موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل گفت: حزب الله سلاح های زیادی از ایران و سوریه دریافت کرده است در نتیجه این حزب با وجود وضعی که در سوریه دارد همچنان برای اسرائیل خطرناک است و علاوه بر این توانایی های موشکی و تخریبی زیادی دارد و تجهیزات بسیار پیشرفته ای در اختیار آن قرار گرفته است. 

گزارشگر ادامه داد: اسرائیل این تمرین ها را با هدف آمادگی برای جنگ شهری احتمالی با حزب الله لبنان انجام می دهد. این تمرین ها اندکی پس از آن اجرا می شود که ارتش این رژیم از طرح خود برای ایجاد یگان جدیدی جهت نظارت بر بلندی های اشغالی جولان و جلوگیری از تهدیدات جدید خبر داد.


برچسب ها: ارتش ، جنگ ، تمرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار