رئیس انجمن انبوه سازان کرمانشاه معتقد است در حال حاضر مسکن در قله رونق قرار دارد، اما اگر سرمایه های موجود از این بخش خارج شود کم کم شاهد رکود بازار خرید و فروش مسکن خواهیم بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

منصور طاقه ای گفت: مسکن هر پنج یا شش سال شاهد یک دوره رونق و رکود است که در حال حاضر در قله رونق این دوره قرار دارد و ممکن است در آینده به تدریج به سمت رکود پیش رود.

به گفته این کارشناس بازار مسکن، اگر این پول های سرگردان از بازار مسکن خارج شود طی شش ماه آینده شاهد آغاز رکود بازار خواهیم بود.

طاقه ای با اشاره به اینکه همه منتظر روی کار آمدن دولت آینده و بروز تغییر و تحول هستند، افزود: در حال حاضر قیمت خرید و فروش مسکن بالاست و مردم انتظار می کشند با تغییر دولت قیمت ها تا حدودی تعدیل شود.

وی قیمت زمین را از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده نرخ مسکن دانست و خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته قیمت زمین افزایشنزدیک به 200درصدی داشته که همینباعث بالا رفتن قیمتمسکن شد.

رئیس انجمن انبوه سازان کرمانشاه تاکید کرد: قیمت زمین افزایش حبابی داشته و احتمال پایین آمدن آن وجود دارد.

قیمت مصالح، اجرت کارگر، هزینه های شهرداری، بیمه و توافقات و ... نیز از جمله دیگر فاکتورهای تعیین کننده نرخ مسکن است که طاقه ای از آن ها نام برد.

وی در ادامه در خصوص تاثیر طرح مسکن مهر بر نرخ مسکن، یادآوری کرد: این نوعمسکن برای دهک های دوم تا چهارم مناسب است و قشر متوسط جامعه معمولا حاضر نیستند در محل هایی که برای مسکن مهر در نظر گرفته شده ساکن شوند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، رکود ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.