سقوط غیر منتظره در صادرات و واردات كشور چين به نگرانی رکود اقتصادي اين كشور دامن زده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از بي‌بي‌سي، سقوط غیر منتظره در صادرات و واردات كشور چين به نگرانی رکود اقتصادي اين كشور دامن زده است.

صادرات چين در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته در همين ماه 3.1 درصد سقوط کرده كه اين امر بيانگر كاهش تقاضای جهانی برای کالاهای چینی است.واردات نيز به دليل كاهش تقاضاي داخلي 0.7 درصد كاهش يافته است.

پس از اينكه کاهش تقاضا به رشد صادرات دومین اقتصاد بزرگ جهان زيان وارد كرده، اين كشور خواستار توازن اقتصادي شده استبراساس . گفته تحليلگران، اين نگرانی وجود دارد كه ممكن است رشد اقتصادي چين بيش از اين نيز كاهش يابد.

در ماه ژوئن، صادرات چين به آمريکا 5/4 درصد و به اتحاديه اروپا 8/3 درصد کاهش يافت. اين چهارمين ماه است که کاهش صادرات به آمريکا و اتحاديه اروپا کاهش مي‌يابد؛ بنابراين چين براي بهبود اوضاع بخش صادرات خود به شرکاي تجاري قدرتمندتر از آمريکا و اروپا نياز دارد.

مازاد تجاري چين در ماه ژوئن 27 تريليون و 130 ميليارد دلار بوده که در مقايسه با مبلغ 20 تريليون و 430 ميليارد دلار در ماه مه افزايش نشان مي‌دهد.

بر اساس اين گزارش، افزايش دستمزدها و نيز ارزش يوان واحد پول چين که قدرت رقابت اين کشور را در بازار کاهش داده است از مهمترين عوامل تاثيرگذار بر کاهش صادرات اين کشور است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کاهش ، چین ، صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار