قاضی دیوان عالی کشور گفت: حجم ورودی پرونده‌ها به دادسراها و محاکم قضایی در ماه رمضان کاهش یافته و همچنین جرایم خشن، سرقت، انحرافات اخلاقی و قانون گریزی‌ها تا حد بسیار زیادی تقلیل می‌یابد که امنیت عمومی در جامعه بسیار می‌شود.

حجت‌الاسلام "موسي قرباني" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: حجم ورودی پرونده‌ها به دادسراها و محاکم قضایی در ماه رمضان کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: در فرهنگ دینی ما به این نکته اشاره شده که در ماه رمضان شیطان غل و زنجیر می‌شود و همین مسأله باعث دوری افراد از ارتکاب به جرم و جنایت در ماه رمضان خواهد شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم با تاکید بر اینکه در ماه رمضان از وقوع جرایم کاسته می‌شود، تصریح کرد: شواهد آماری فراوانی در دست است که نشان می‌دهد در ماه مبارک رمضان به طور قابل توجهی از میزان وقوع جرم و کج‌روی و دست یازدیدن به بسیاری از کنش‌های مغایر با ارزش‌های اجتماعی و قواعد اخلاقی و ضوابط قانونی، کاسته می‌شود.

این قاضی دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: در این ماه جرایم خشن، سرقت، انحرافات اخلاقی و قانون‌گریزی‌ها تا حد بسیار زیادی تقلیل می‌یابد و میزان امنیت عمومی در جامعه بسیار بالا می‌رود.

انتهای پیام/
برچسب ها: قربانی ، دیوان ، رمضان ، کاهش ، جرایم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.