فرمانده نيروي انتظامي ناجا گفت: تلاش بر اين است كه با تقويت اقدامات فرهنگي دستگاهها و اخذ تعهد، رفتارها را اصلاح و به جاي برخورد سلبي امر پيشگيري و فرهنگ سازي را نهادينه كنيم.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ سردار دكتر اسماعيل احمدي مقدم در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه مهمترين اولويت نيروي انتظامي را در درجه اول برخورد با جرايم خشن و نا امني هاي اجتماعي دانست و افزود: هر استان اقتضا و شرايط خاص خود را دارد بنابراين فرماندهان انتظامي در استان ها با اختيارات لازم در راستاي مطالبات امنيتي مردم، تدابير خاصي را اتخاذ و به مرحله اجرا در مي آورند. 

وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در خصوص ميزان تصادفات رانندگي در استان همدان گفت: در حوزه تصادفات با تلاش و اهتمام صورت گرفته از سوي پليس راهنمايي و رانندگي استان، شاهد كاهش 8 درصدي تصادفات و سوانح رانندگي در 3 ماهه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل هستيم. 

وي اظهار داشت: وضعيت و عملكرد نيروي انتظامي استان همدان در كل شاخص هاي ارزيابي نظارت تخصصي نسبت به دوسال قبل پنج و نيم نمره ارتقاء يافته كه اين امر جاي تقدير و قدرداني را دارد. 

فرمانده نيروي انتظامي كشور با تاكيد بر متوازن بودن همه بخش هاي نيروي انتظامي، بيان داشت: رفتار صحيح و مناسب با مردم، جلب رضايت حداكثري آنان، افزايش امنيت و كاهش جرايم از شاخصه هاي اين توازن است. 

سردار احمدي مقدم بيان داشت: نيروي انتظامي همواره تلاش دارد شرايطي را براي مردم فراهم کند که در آرامش و امنيت كامل به سر برده و احساس امنيت کنند و يقيناً اين مهم فقط به واسطه وجود نيروهاي زبده، توانا و خود ساخته محقق مي شود. 

اين مقام ارشد انتظامي کشور مهمترين وظيفه نيروي انتظامي را تامين نظم و امنيت دانست و گفت: کارکنان نيروي انتظامي براي مبارزه با شياطين بيروني و مخلان نظم و امنيت مردم بايستي برخي خصلت ها و ويژگي ها را در وجود خود تقويت کنند و ما بايستي خود عامل به امر خودمان باشيم تا بتوانيم به وظيفه خود به نحواحسن عمل نماييم. 

سردار فرماندهي ناجا در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در خصوص برنامه ها و طرح هاي امنيت اخلاقي نيروي انتظامي گفت: بحث امنيت اجتماعي و اخلاقي يك كار مستمر بوده و داراي ظرافت هاي خاص خود مي باشد و مربوط به يك موسم و فصل خاص نبوده و ما تلاش خود را براي برخورد با هنجار شكني ها و ارتقاي امنيت اجتماعي بكار خواهيم بست كه اين امر يك روند و آهنگ منظم دارد. 

وي ادامه داد: مراكز مبارزه با مفاسد اخلاقي كار خود را به نحو احسن انجام داده و تلاش بر اين است كه با تقويت اقدامات فرهنگي دستگاهها و اخذ تعهد، رفتارها را اصلاح و به جاي برخورد سلبي امر پيشگيري و فرهنگ سازي را نهادينه كنيم. 


وي ادامه داد: ما در اسفند ماه هر سال يک همايش داريم که مطالبات اصلي مردم و حوزه هاي نگراني و دغدغه هاي مردم را برآورد مي کنيم و طبيعتا سازماندهي ما براي پاسخگويي به اين مطالبات است. 

وي ادامه داد :موضوع سرقت خرد و مواد مخدر و ناهنجاري هاي رفتاري و اخلاقي سه حوزه اصلي دغدغه هاي مردم به صورت عمومي و با درصدي نوسان در نقاط مختلف کشور است. 

فرمانده ناجا تاکيد کرد:مساله مرز هم مساله بسيار مهم و اثر گذار است که در اين سالها ما هر چه در مرزها تلاش و سرمايه گذاري بيشتري داشته ايم، آثار امنيتي بيشتري را در داخل مشاهده کرديم که يکي از تلاش هاي اصلي پليس چه امسال و چه تا پايان برنامه همچنان تمرکز بر مرزهاي ابتدا خشکي و بعد آبي خواهد بود. 

دكتر اسماعيل احمدي مقدم ماه رمضان را بستر معنوي مناسبي براي كاهش جرايم دانست و بيان داشت: يقينا در ماه رمضان فضاي معنوي و خود كنترلي بر افراد و خانواده ها شكل گرفته و ما شاهد كاهش مستمر جرايم و بهبود رفتار شهروندان بوده و بحمدالله استان همدان نيز از كم جرم ترين استان هاي كشور در طول سال بويژه ماه مبارك رمضان مي باشد. 

فرمانده نيروي انتظامي كشور در بحث جرايم اينترنتي و فضاي مجازي گفت: با تلاش هاي صورت گرفته و وسعت كاربران اينترنت و استفاده از ابزار هاي پيشرفته در ناجا شاهد كشف بيش از 70 درصد جرايم اين حوزه بوده و لازم است خانواده ها پيرامون آگاهسازي و مراقبت از جوانان و فرزندان خود كنترل بيشتري را در فضاي مجازي و اينترنتي اعمال نمايند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار