يك كارشناس معارف اسلامي برگزاري برنامه‌هاي ديني و معنوي در زندان‌ها را طي ايام ماه رمضان در بازگشت مجرمان به خود و اصلاح و بازنگري در رفتار آنها پس از آزادي موثر دانست.

حجت الاسلام علي موسوي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاثير ماه پر خير و بركت رمضان در كاهش جرايم اظهار داشت: ماه مبارك رمضان، ماهي است كه روحانيت و معنويت را در جامعه جاري و تمام رفتار و پندار مسلمانان را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد و  به همين دليل هر ساله در ماه مبارك رمضان شاهد تاثير چشمگيري در كاهش جرايم هستيم .

اين كارشناس معارف اسلامي ادامه داد: ماه پر خير و بركت رمضان علاوه بر پاك سازي روح و كمك بر سلامت جسماني افراد، ثمرات نيكويي نيز در جامعه برجاي مي‌گذارد و به سيماي اجتماع رنگي متفاوت مي‌بخشد.

حجت الاسلام موسوي با اشاره به رويكرد اخلاق گرايانه ديني را دليلي براي  كاهش جرم و جنايات در ماه مبارك رمضان دانست و افزود: با شروع ماه مبارك رمضان بخش عمده اي از جوانان با خود عهد مي‌كنند كه رفتار خلاف شرع و انسانيت انجام ندهند تا جايي كه همين شيوه براي آنها تبديل به عادت شده و   پس از ماه مبارك رمضان نيز تلاش مي‌كنند، راه خير و سعادت را دنبال كنند.

وي در ادامه افزود: ايمان در واقع تنها عامل دروني در بين متخلفين است كه ميزان تخلفات را در ميان آنها به حداقل مي‌رساند .

اين كارشناس معارف اسلامي برگزاري برنامه‌هاي ديني و معنوي در زندان‌ها را طي ايام ماه مبارك رمضان موثر دانست و خاطر نشان كرد: در حال حاضر برنامه‌هاي خوبي طي يك ماه رمضان در زندان‌ها برگزار مي‌شود كه اين برنامه‌ها مي‌تواند نقش به سزايي را در تغيير نگرش مجرمان نسبت به زندگي آنها پس از خروج از زندان در ميان مردم جامعه داشته باشد.

انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: موسوی ، رمضان ، حقوقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار