يك حقوقدان گفت: ماه رمضان فرصت بازگشت به خود و تصفيه روحاني است كه مي‌تواند فصل رويش دوباره مجرمان و بازگشت آنها به جامعه باشد.

حسن تردست در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين كه در ماه رمضان آمار جرم و جنايت كاهش پيدا مي كند اظهار داشت: ارتكاب جرم به دو عامل شخصي و محيطي بستگي دارد و افراد خلافكار تحت تاثير اين دو عامل مرتكب جرايم مختلف مي شوند.

اين حقوقدان ادامه داد: برخي از خلافكاران هم به انجام اعمال مجرمانه عادت كرده اند كه اين مساله با آن دو عامل سنخيتي جنداني ندارد.

تردست با بيان اين كه ماه رمضان تاثير وضعي مثبتي بر محيط و روحيات افراد مختلف دارد اظهار داشت: مجرمان هم در اين قاعده شامل اثرات وضعي برآمده از ماه مبارك رمضان مي‌شوند و حتي برخي از خلافكاران طي اين ماه تصميم قاطعي براي اصلاح شدن مي‌گيرند.

اين وكيل پايه يك دادگستري در تشريح بيشتر اين مساله تصريح كرد: در تعاليم حيات بخش قرآن آمده  كه در ايام ماه رمضان فضاي خاصي در عالم هستي حاكم مي‌شود كه اين فضا روحيات انسان ها را نيز دستخوش تحول و دگرگوني مي‌كند.

وي افزود: تلاوت قرآن و صداي اذان در ماه رمضان حال و هواي ديگري دارد و همين نشانه ها موجب خودداري مجرمان از انجام اعمال مجرمانه مي‌شود.

تردست برگزاري مجالس مذهبي و محافل انس با قرآن را موثرترين راهكار دفع تخلفات در ماه رمضان دانست.

اين وكيل پايه يك دادگستري با اشاره به سال‌هاي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي افزود: پيش از انقلاب برخي به راحتي در معابر عمومي و محافل مختلف اقدام به نوشيدن مشروب مي‌كردند و اين در حالي است كه با آمدن ماه رمضان اين عمل زشت را ترك مي‌كردند.

وي تاكيد كرد: نهادهاي فرهنگي و رسانه ها نقش موثري در ترويج فرهنگ رمضان و تاثير روزه داري بر كاهش تخلفات و جرايم دارند.

اين حقوقدان در تحليل تاثير گذاري مثبت ماه رمضان بر شخصيت افراد جامعه خاطرنشان كرد: ماه رمضان، فرصت بازگشت به خود و تصفيه روحاني است كه مي‌تواند فصل رويش دوباره مجرمان و بازگشت آنها به جامعه باشد.

انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: تردست ، حقوقی ، ماه رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار