حسين ساجدي نيا، با اشاره به تلاش پليس تهران بزرگ براي برقراري آرامش و نظم ترافيکي و انتظامي در ماه رمضان،برنامه ريزي هاي پليس در اين رابطه و تاثير معنوي اين ماه بر کاهش جرايم را تشريح كرد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران سردار ساجدي نيا، رييس پليس تهران بزرگ، صبح امروز ضمن تبريک فرا رسيدن ماه مبارک رمضان مطالبي را درباره اقدامات پليس تهران بزرگ جهت ايجاد تسهيلات براي شهروندان تهراني و همچنين تاثير برکات اين ماه بر کاهش جرايم عنوان کرد.
اين مقام انتظامي با اشاره به کاهش جرايم در طول ماه هايي همچون رمضان و محرم گفت:" بررسي سوابق و آمارهاي سال هاي گذشته نشان مي دهد که در اين ماه شاهد کاهش ناهنجاري، آسيب و جرايم هستيم.
وي با تاکيد بر استفاده از فرصت هاي معنوي پيش آمده در طول ماه مبارک رمضان، عنوان داشت:" فرصت هاي معنوي پيش رو در اين ماه مي تواند به ما کمک کند که مباني ديني و مذهبي را در راستاي کاهش جرايم و فرهنگ سازي و نيز کاهش ناهنجاري به کار ببريم.
سردار ساجدي نيا، اظهار داشت:" امر به معروف و نهي از منکر در اين ماه مي تواند ضمن فرهنگ سازي در خصوص جلوگيري و پشگيري از جرايم، به کاهش جرم نيز در اين ماه کمک کند.
رييس پليس تهران بزرگ با اشاره به اين که رمضان ماه ضيافت و مهماني خداوند است، گفت:" در اين ماه که از جايگاه ويژه اي در ميان ماه هاي ديگر برخوردار است مي توان فضليت "ليله القدر" را درک کرد و انسان ها مي توانند با آرامش قلب و خاطر، در پي کسب معارف و نيکي ها باشند.
 وي عنوان داشت:" آسيب شناسي جرايم اجتماعي مويد اين حقيقت است که در اين ماه آمار جرايم نسبت به ساير ماه هاي سال از کاهش چشمگيري بر خوردار است و اين واقعيت به ذهن متبادر مي شود که تقويت مباني معنوي در جامعه مي تواند مهمترين عامل جلوگيري از گرايش جامعه به سوي ناهنجاري هاي اجتماعي باشد.
 فرمانده انتظامي تهران بزرگ در بخشي ديگر از سخنان خود تصريح کرد:" پليس پايتخت پيش از ماه مبارک رمضان با برنامه ريزي دقيق سعي کرده موجبات ارتقاء امنيت اجتماعي و معنوي در شهر تهران را به وجود آورد.
وي ادامه داد : در اين زمينه مي توان به ارايه تسهيلاتي چون کاهش زمان طرح ترافيک و زوج و فرد، ارايه خدمات انتظامي و ترافيکي به شهروندان در هنگام مراجعت به منازل در زمان افطار، ارايه خدمات به منظور فعاليت مراکز فرهنگي در طرح اذان تا اذان، هماهنگي جهت فعاليت صنف اغذيه فروشي ها تا سحر و اماکن ورزشي تا ساعت 1 بامداد و حضور پر رنگ پليس در کنار روزه داران در زمان افطار و سحر و ده ها خدمت ديگر اشاره کرد، که همگي در جهت افزايش رضايتمندي مهمانان ضيافت الهي است.
سردار حسين ساجدي نيا، در پايان اظهار داشت:" انتظار مي رود با توجه به معنويت اين ايام، عموم شهروندان نسبت به رعايت هنجارها، دقت بيشتري داشته باشند.  
برچسب ها: پلیس ، رمضان ، ساجدی نیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار