وکيل پايه يک دادگستري گفت: با نهادينه شدن فرهنگ قانون گرايي در جامعه آمار زندانيان جرايم غير عمد هم تا حد زيادي کاهش مي يابد.

غلامرضا عرب گري در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاثير نهادينه شدن فرهنگ قانون گرايي در کاهش جرايم جامعه اظهار داشت: با تعهد بر قوانين و مقررات بسياري جرايم غير عمد هم قابل پيشگيري است و با نهادينه شدن فرهنگ قانون گرايي در جامعه آمار زندانيان جرايم غير عمد تا حدود زيادي کاهش مي‌يابد.

اين وكيل پايه يك دادگستري ادامه داد: رسالت زندان‌ها را بايد بازگشت سعادتمدانه مجرمان به جامعه و ايفاي نقش اصلاحي و تربيتي عنوان کرد.

وي با بيان اينکه براساس مباني اسلام فطرت همه انسان‌ها پاک و خداجوست، افزود: ما به اين موضوع اعتقاد نداريم که هر مجرمي فطرت مجرمانه دارد بلکه در شرايط جرم قرار گرفته و دوستان ناباب و عدم ارداه قوي باعث ارتكاب اعمال مجرمانه وي شده است.

عرب گري در ادامه تصريح کرد: با نهادينه شدن قانون گرايي در جامعه، آمار زندانيان جرايم غير عمد تا حدود زيادي کاهش پيدا مي‌كند.

اين وکيل پايه يک دادگستري با بيان اينکه برگزاري جشن‌هاي گلريزان، سنتي حسنه و ماندگار است خاطر نشان کرد: نيکوکاران در اين ماه با نيتي خالص به ياري افرادي مي‌شتابند که بدون قصد و غرض مرتکب جرمي غير عمد شده اند و با آزادي آنان موجب رفع نگران و خوشحالي خانواده‌ها مي‌شوند.

انتهاي پيام/پ3
برچسب ها: عرب گری ، زندانیان ، جرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار