اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در نظر دارد آثار صنایع دستی را برای داوری نشان ملی برتری و مرغوبیت صنایع دستی آماده کند، بنابراین از کلیه هنرمندان، صنعتگران و فارغ التحصیلان دانشگاهی تولید کننده صنایع دستی دعوت می شود آثار تولیدی قابل ارائه برای داوری فوق را به معاونت صنایع دستی استان ارائه دهند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهر، معاون صنایع دستی استان کرمانشاه،در این زمینه اظهار کرد: شرایط شرکت کنندگان و آثار آنها برای شرکت در داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی بترتیب ذیل می باشد.

وی افزود: داشتن یکی از مجوزهای سه گانه؛ کارت شناسایی،پروانه توید کارگاهی وگواهینامه پایان دوره آموزش. همچنین هنرمندان و صنعتگران دارای معرفی نامه از استان به همراه شرحی از تجربیات هنری، فارغ التحصیلان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مرتبط، هنرمندان و صنعتگران برگزیده دوره های مختلف (روز جهانی صنایع دستی، داوری مهر اصالت و ...) می توانند در برای دریافت نشان یونسکو شرکت کنند.

سپهر خاطرنشان کرد:دارا بودن حداقل یک بند از شرایط، قابلیت حضور هنرمند را در مراسم داوری ملی فراهم می کند.

وی همچنین درباره شرایط آثار نیز، گفت: صنایع دستی بومی استان، استفاده از مواد طبیعی در تولید آثار و قابلیت برگشت پذیری به طبیعت، اصالت طرح و عدم بکارگیری طرح های غیر ایرانی و حروف لاتین، نوآوری در فرآیند تولید، طراحی، عملکرد و مواد، قابلیت بازاریابی از حیث قیمت فروش مناسب، بسته بندی مناسب، طراحی و ...، مسئولیت اجتماعی و رعایت حقوق مصرف کننده و احترام به قوانین جاری، توجه به کیفیت آثار در هر یک از زمینه های طراحی اثر، مواد اولیه بکار رفته و اجرای اثر، دقت در مراحل تولید و مراحل تکمیل نهایی اثر، مهارت بالا در تولید اثر، خلاقیت در اثر و ... از جمله شرایط آثار برای شرکت در این داوری می باشد./س

برچسب ها: صنایع ، دستی ، یونسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.