مدير نمايشگاههاي خارجي نمايشگاههاي بين‌المللي مشهد از افتتاح چهارمين نمايشگاه اختصاصي ايران در دوشنبه پايتخت"تاجيكستان" خبرداد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران ،مدیر نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین‌المللی مشهد از افتتاح چهارمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه پایتخت "تاجیکستان" با حضور 30شرکت ایرانی خبر د اد.
 علی خاکسار اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد پس از سه دوره برگزاری موفق نمایشگاه در "تاجیکستان"، اقدام به برپایی چهارمین نمایشگاه اختصاصی ایران در کشور" تاجیکستان" کرده ا ست.

وی در ادامه گفت: حاضرین در نمایشگاه از شرکتهای توانمند ایرانی در رشته های مختلف ساختمان و خدمات فنی و مهندسی، ماشین آلات راه سازی، ماشین آلات صنعتی، ماشین آلات سنگ شکن، راه اندازی واحدهای‌صنعتی،کارخانجات سیمان، سیستمهای گرمایش و سرمایش، تولید مصالح ساختمان، الکتروپمپ‌ها، انواع لوله، سیستم‌های مختلف کشاورزی و آبیاری، تجهیزات پزشکی، لوازم‌خانگی، صنایع‌غذائی هستند .

خاکسار "تاجیکستان" را کشوری با منابع طبیعی غنی عنوان کرد و افزود: این کشور دارای منابع طبیعی بسیاری چون آلومینیوم، ذغال، گازطبیعی، آهن، روی، جیوه، طلا، قلع، تنگستن، آنتی موان و سنگهای نیمه قیمتی است .

وی در ادامه گفت: این کشور در حال راه اندازی و تکمیل پروژه‌های دولت الکترونیک، تحصیل و تجارت اینترنتی است و بخشهای مهم اقتصادی این کشور شامل: معدن، برق آبی، کشاورزی و صنعت کاشی و سرامیک به شمار می‌رود که همین مساله زمینه بازاریابی و سرمایه گذاری برای شرکت‌های ایرانی را تسهیل می کند

مدیر نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار داشت: این نمایشگاه با همکاری نزدیک اتاق بازرگانی" تاجیکستان"، شورای بازرگانان دو کشور و سفارت ایران و وزارتخانه‌های ذیربط در "تاجیکستان "برگزار می شود و جزء نمایشگاه‌های توصیه شده سازمان توسعه تجارت ایران بوده و مشمول حداقل 40 درصد یارانه غرفه می شود .

خاکسار با اشاره به نمایشگاه‌های سال گذشته در "تاجیکستان" گفت: دوره‌های گذشته برگزاری نمایشگاه در" تاجیکستان "مورد استقبال بسیار تجار، تولید کنندگان و مردم" تاجیکستان "قرار گرفت و منجر به عقد قراردادهای تجاری، راه اندازی خطوط تولید و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های این کشور شده است بعلاوه بسیاری شرکتها موفق به اعطای نمایندگی در این کشور شدند .
 
 منبع: بنا نيوز
  انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار