کمبود واکن مسقف روسي از طريق واگذاري مجوزهاي ورود واگن امداد به اتاق بازرگاني صنايع، معاون و کشاورزي ايران جبران مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، سيد حسين محمدي مدير کل دفتر خدمات بازرگاني در اين خصوص گفت: در بين کشورهاي هدف صادراتي، کشورهاي آسياي ميانه از جمله بازارهاي بسيار مناسب براي کالاهاي ايراني بوده و با توجه به شرايط خاص حاکم بر اين کشورها به لحاظ توسعه زير ساخت‌ها، بهبود سطح زندگي و تغيير الگوي مصرف اين منطقه را به بازار بسيار مناسبي تبديل نموده و در اين ميان کالاهاي ايراني از نظر کيفيت و دسترسي آسان وضعيت خوبي در ميان ديگر رقبا دارد.

وي در ادامه تصريح کرد: در اين ارتباط طي بررسي‌هاي به عمل آمده بزرگترين مانع رشد صادرات کشورمان، عدم وجود ناوگان حمل و نقل ريلي به ميزان مورد نياز بوده و رفع اين معظل مي‌تواند صادرات چند برابري به حوزه کشورهاي cis را تضمين نمايد.

مدير کل دفتر خدمات بازرگاني افزود: در اين راستا نشست‌هاي متعددي به منظور آسيب‌شناسي و بررسي مشکل با نمايندگان بخش خصوصي به ويژه تجار استان خراسان رضوي انجام شده و اخيرا نيز موضوع در حضور معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل شرکت راه آهن و معاون وزير و رئيس کل سازمان توسعه تجارت ايران مطرح شده و راهکارهاي اجرايي آن مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.

وي همچنين اظهار داشت: به عنوان پيشنهاد دو راهکار عملي براي کوتاه مدت براي مراجع ذيربط ارسال گرديده است که تاييد آن مي‌تواند متضمن اجراي آن شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: واگن ، بازرگانی ، صنایع ، معاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار