مشهد/ وزیر راه و شهرسازی؛

پروژه راه آهن برقی تهران- مشهد از مهمترین پروژه های عمرانی کشور است

وزیر راه و شهرسازی پروژه برقی کردن راه آهن تهران- مشهد را از مهمترین پروژه های عمرانی در دست اجرای کشور اعلام کرد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبر نگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری خراسان رضوی، علی نیکزاد در مراسم آغاز عملیات احداث پروژه راه آهن برقی تهران- مشهد با بیان این مطلب گفت: دشمن درصدد است جمهوری اسلامی و نظام ولایی ایران را بدون اثر نشان دهد اما بهره برداری از چنین پروژه هایی نشان از کارآمدی نظام است.

نیکزاد با تاکید بر کارآمدی دولت دکتر احمدی نژاد افزود: در زمان ریاست جمهوری های قبلی کشور دارای 10 هزار کیلومتر راه آهن بود اما در زمان ایشان ده هزار کیلومتر به راه های ریلی کشور افزوده شد.

وی گفت: وزارت راه درصدد است تا با توسعه راه آهن، حمل و نقل ریلی را از شمال به جنوب و از شرق به غرب کشور به صورت کامل امکان پذیر کند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به ویژگی های پروژه راه آهن برقی تهران- مشهد  اشاره کرد و افزود: برقی شده راه آهن ارتباطی به قطار سریع السیر تهران - مشهد که زمان طی شدن این مسیر را به 6 ساعت کاهش می دهد، ندارد.

نیکزاد با اعلام پیش بینی دوسال زمان برای تکمیل این پروژه گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الاوصیا(عج) سرمایه گزاری بخش خصوصی این پروژه است.

وی افزود: حضور پیمانکار بخش خصوصی در پروژه های عمرانی از بخش دولتی  مفیدتر است  به نحوی که می توان گفت توسعه طرح های عمرانی کشور تنها با سرمایه گذاری بخش خصوصی امکان پذیر است.

نیکزاد همچنین گفت: دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های BOT (یعنی ساختار با ساخت و بهره برداری و انتقال) استقبال می کند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه  به وضعیت حمل ونقل هوایی کشور اشاره کرد و گفت: 27 هزار نفر سالانه در ایران با هواپیما جابجا می شوند که 18 شرکت این خدمات را با انجام 560 پرواز ارایه می دهند.

نیکزاد در پایان از خرید 5 فروند هواپیما در سال جدید خبر داد و گفت: منابع مالی حاصل از  فروش هتل های هما و امکانات مالی صندوق توسعه ملی  تامین کننده بودجه لازم برای این خرید هستند. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.