سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی از امروز شانزدهم اسفند برای دهک‌های یک تا سه آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - احمد توصیفیان گفت: اجرای مرحله نخست طرح کالابرگ الکترونیکی برای خانوار‌های زیر پوشش سازمان‌های حمایتی آغاز شده و از امروز شانزدهم اسفند، دهک‌های یک تا سه نیز به این طرح افزوده شده‌اند.

وی افزود: فرآیند اجرای این طرح در سه مرحله پیش‌بینی شده است، ابتدا خانوار‌های تحت پوشش سازمان‌های حمایتی، سپس دهک‌های یک تا سه و در نهایت، دهک‌های چهار تا هفت مشمول دریافت کالابرگ خواهند شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در لرستان ۵۴۴ هزار و ۵۲۳ خانوار مشمول این طرح هستند، در حالی که ۱۲۶ هزار و ۹۳۷ خانوار خارج از این فهرست قرار دارند.

توصیفیان تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفته‌شده به طور مستقیم به کد ملی سرپرستان خانوار واریز می‌شود و افراد می‌توانند با هر کارت بانکی کالا‌های اساسی از جمله لبنیات، پروتئین و خواربار را خریداری کنند.

وی گفت: این اعتبار تا پایان خرداد ۱۴۰۴ معتبر است و مشمولان باید حداقل سه قلم کالا را از گروه‌های تعیین‌شده تهیه کنند.

توصیفیان ادامه داد: دهک‌های اول تا سوم، به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا هفتم، ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت می‌کنند.

به گفته سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، این مبلغ در بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه و ۱۳ فروشگاه زنجیره‌ای از جمله رفاه، افق کوروش، اتکا و هایپراستار همچنین از طریق «اسنپ‌مارکت» و «دیجی‌کالا» قابل استفاده است.

توصیفیان خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند از طریق کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ و اپلیکیشن «شما» مانده اعتبار خود را استعلام بگیرند، همچنین مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤالات مشمولان است.

وی در پایان تأکید کرد: وزارت تعاون هیچ پیامکی مبنی بر افزایش اعتبار یا ارسال لینک دریافت برنامه ارسال نمی‌کند، بنابراین شهروندان باید از کلیک روی لینک‌های نامعتبر خودداری کنند.

منبع: صدا و سیما

برچسب ها: کالابرگ ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.