وزیر راه و شهرسازی گفت:670 كیلومتر خطوط راه آهن امسال در كشور به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک 'علی نیكزاد در سفر خود به استان مرکزی جمع خبر نگاران در شهر مهاجران افزود: درحال حاضر دو هزار و 580 كیلومتر خطوط راه آهن در شش منطقه كشور در دست ساخت است كه با بهره برداری از آن ارتباط ریلی جهت های چهارگانه جغرافیایی كشور تكمیل شده و بستر امن و سریع برای حمل و نقل كالا و مسافر در كشور و همسایگان مجاور، روسیه، چین و درنهایت اروپا مهیا می شود.

وی اظهار كرد: توسعه راه آهن از اهداف مهم دولت در برنامه پنجم توسعه است چرا كه علاوه بر ضریب ایمنی بالا ، ارزان قیمت نیز هست.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه هم اكنون 95هزار كیلومتر راه روستایی آسفالته در كشور وجود دارد، ادامه داد: از این میزان 41هزار كیلومتر در زمان دولت نهم و دهم ایجاد شده است.

نیكزاد بیان كرد: 9 هزار و 950 كیلومتر راه روستایی در كشور و 168 كیلومتر راه روستایی در استان مركزی امسال آسفالته می شود كه این یكی از هدایای دولت خدمتگذار و مدیران حوزه روستایی به مردم محروم و كم برخوردر است.

وی تصریح كرد: در افق برنامه های دولت، آسفالته كردن 9 هزار و 995كیلومتر راه روستایی و ساخت 500 كیلومتر آزاد راه در دستور كار است .

وزیر مسكن و شهرسازی اصلاح یكهزار نقطه حادثه خیز كشور را از برنامه های مهم این وزارتخانه دانست و افزود: حذف این نقاط در كاهش تصادفات و ارتقای ضریب ایمنی راههای كشور حیاتی است.

وزیر مسكن و شهرسازی در سفر خود به شهر مهاجران شازند از پروژه های 48واحدی مسكن مهر آسمانی، تعاونی مسكن سرو ناز و 501 واحدی مهر بسیجیان بازدید كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.