پزشكان و متخصصان سوانح هشدار مي هند تا در فصل گرما والدين مراقب سقوط از ارتفاع كودكان باشند.

به گزارش خبرنگارعلمي باشگاه خبرنگاران، كودكان بويژه كودكان نوپا در معرض خطر سقوط از ارتفاع بويژه ازروي بالكن ها و تراس هاي خانه ها و آپارتمان ها هستند. گفتني است:والدين چنانچه به دليل گرمي هوا پنجره ها و پادرها را باز مي كنند بايد توجه فراوان به اين نكته داشته باشند كه كودك آنها در نزديكي آن مكان نرود.

بررسي ها نشان مي دهند ، همه ساله تعداد زيادي از كودكان در اثر سقوط از ارتفاع حتي فاصله ي بين دو پله دچار آسيب هاي شديد و انواع شكستگي ها و حتي مرگ و ضربه مغزي مي شوند.

پزشكان توصيه مي كنند:تا چنانچه والدين مجبور به باز كردن درها و پنجره ها هستند بهترين كار گذاشتن حفاظ و يا توري در مقابل منافذ بازاست تا بدين شكل عبور از آن براي كودك ناممكن شود.

از جمله مواردي كه پزشكان توصيه ي اكيد مي كنند ؛دقت در درست كار كردن قفل ها و پيچ هاي نگهدارنده پنجره ها و درها است، هر گونه غفلت و سهل انگاري  و ناديده گرفتن تعمير خرابي ها در خانه اي با كودك و يا فرد بيمار از لحاظ ذهني و رواني مي تواند خطرناك باشد.

همينطور پزشكان توصيه اكيد مي كنند تا هرگز كليدها را بر روي قفل درها و پنجره ها نگذارند زيرا ممكن است كودك به صورت تصادفي قادر به باز كردن آن شود و پس از باز كردن در و يا پنجره با وارد شدن به محيط ناامن دچار خطرات فراوان از جمله افتادگي از ارتفاع شوند./ ع2
برچسب ها: گرما ، مغزی ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار