نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌انتقال قطعی زمین برای احداث تله‌کابین اندبیل در مراحل نهایی است و این کار به سرعت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری بنه‌خلخال اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های لازم انتقال قطعی زمین برای احداث تله‌کابین در منطقه گردشگری خلخال نهایی شده که در آینده نزدیک شاهد عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جنوب استان اردبیل سرشار از ظرفیت‌های لازم در حوزه توریسم و اکو‌توریسم است و استقرار بیشترین حجم جنگل‌های استان در خلخال می‌باشد و اقلیم طبیعی و بکری نیز در منطقه وجود دارد مسئولان کشوری و استانی باید نگاه واقع‌بینانه و عمل‌گرایانه‌ای نسبت به این ظرفیت‌ها و استعدادهای گردشگری داشته باشند.

رئیس فراکسیون رفاه و تامین اجتماعی مجلس گفت: سایت تفریحی و جنگل‌های زیبای اندبیل عالی‌ترین محور توریستی و گردشگری کشور در محدوده محور خلخالپونل و خلخال – گیلان می‌باشد که بهترین بهره‌برداری را می‌توان از این ظرفیت داشت.

جعفری بنه خلخال افزود:‌ در کنار این منطقه گردشگری ازناو، تپه‌های باستان‌شناسی، قطعه خشتی گیلوان، پل فیروز، منبر تاریخی مشکول، دره بسیار زیبا و پر طراوت شاهرود، آبگرم گیوی، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه همگی توجه و پیگیری می‌خواهد تا خلخال و گیوی به قطب گردشگری مهمی در جنوب استان تبدیل شود.

وی تاکید کرد: اگر این نگاه و توجه ویژه به شکل جامع صورت گیرد قطعاً‌ این مناطق می‌تواند به مانند سرعین در در‌آمد‌زایی، عمران و آبادانی خودنمایی کرده و پایگاهی عظیم در این رابطه باشد.

رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو مجلس ابراز داشت: در خصوص تله‌کابین با دعوتی که از رئیس فدراسیون اسکی داشتیم و همچنین مسئولان وزارت ورزش و جوانان در قالب همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خلخال و کوثر قرار بر این شد که با پیگیری‌های مکرر پس از چندین سال بحث توسعه منطقه نمونه گردشگری اندبیل و کسب مجوزهای لازم در دستور کار قرار گیرد.

جعفری بنه‌خلخال یادآور شد: با پیگیری‌هایی که انجام شده است امیدواریم تله‌کابین اندبیل سرآغاز توجهات به حوزه گردشگری جنوب استان باشد که قطعاً‌ این حرکت‌ها می‌تواند نقطه تعاملی دیگر باشد/س.

برچسب ها: اردبیل ، احداث ، تله ، کابین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.