رژیم صهیونیستی از آمریکا چهار فروند هواپیمای پیشرفته و غول پیکر سوپر هرکولس دریافت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،گزارشگر کانال ده رژیم صهیونیستی گفت: نیروی هوایی اسرائیل با دریافت چهار فروند هواپیمای سوپرهرکولس از آمریکا، گام مهمی در زمینه ارتقای سطح نیروی هوایی برداشت.

رسانه های صهیونیستی این موضوع را نشانه روابط بسیار خوب دو طرف عنوان کردند.
سرتیپ یهوشع شیکی شنی نماینده لاکید مارتین شرکت آمریکایی سازنده هواپیمای سوپر هرکولس، در اراضی اشغالی فلسطین گفت: این هواپیما نوع ارتقای یافته هرکولس قدیم است. عملکرد این هواپیمای 30 درصد بهتر از نوع قدیمی است.

آمریکا با برگزاری مراسم ویژه ای در قرار گاه نیروی هوایی ایالت جورجیا، سوپر هرکولس را در اختیار نیروی هوایی رژیم صهیونیستی قرار داد.

شیکی شنی افزود: این هواپیما قادر است مسافتهای بسیار طولانی را در آسمان طی کند و قدرت انجام عملیات جنون آمیزی را دارد.

گزارشگر کانال ده گفت: پیش از این هواپیمای قدیمی هرکولس یهودیان اتیوپی را در عملیات اشلومو به سرزمینهای اشغالی منتقل کرد و در جنگ 33 روزه لبنان تجیهزات نظامی را با چتر در عمق خاک لبنان فرود آورد. سایر عملیات هرکولس محرمانه است و فاش کردن آن درست نیست.
گزارشگر کانال ده رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: روابط دیپلماسی آمریکا با اسرائیل در بالاترین حد خود نیست، اما با تحویل گرفتن سوپر هرکولس از آمریکا معلوم می شود روابط راهبردی و نظامی و امنیتی تل آویو و واشنگتن در بهترین حالت است، زیرا آمریکاییها خود از توانمندیهای این هواپیما کاملا مطلع هستند.

وی خاطرنشان کرد: دسترسی به هر نقطه خاورمیانه بواسطه این هواپیما امکان پذیر است.
این گزارشگر صهیونیست تأکید کرد: چهار موتور توربوی هرکولس امکان پرواز این هواپیمار را تا فاصله 3000 کیلومتری میسر می سازد. این در حالی است که سرعت سوپر هرکولس بسیار بیشتر از نوع قدیمی این هواپیما است. این هواپیما همچنین 20 تن بار را می تواند حمل کند و برای فرود به باند فرودگاه نیاز ندارد و در هر نقطه ای می تواند فرود آید و قابلیت دریافت سوختگیری هوایی را نیز دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار