مدیر گروه آموزشی فناوری نانو دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در حال حاضر یک هزار و 46 پایان نامه تا پایان نیمه سال 91، 177 اختراع توسط مهندسان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران، فاطمه گوهرخیر در مراسم افتتاحیه سومین مسابقات ملی فناوری نانو با بیان این مطلب افزود: تا نیمه سال 91 تعداد یک هزار و 46 پایان نامه که دانشکده مهندسی پلمیر بیشتری آمار را داشته است به ثبت رسید و 177 مورد اختراع ثبت شد که مهندسی نفت، شیمی، پزشکی تا سوم بالاترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

مدیر گروه آموزشی فناوری نانو دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: تعیین اولویت های رشته فناوری نانو، ایجاد حلقه بزرگ از تمامی همکاران فعال در زمینه نانو، ایجاد حلقه بزرگ از تمامی همکاران فعال در زمینه نانو، انتقال دانش و بکارگیری نانو در صنایع کشور، تربیت نیروی متخصص برای صنایع پیشرفته، تبدیل ایده به تولید درآمد، همسویی ارتباط و همکاری با مؤسسات آموزشی در داخل و خارج کشور و ایجاد آزمایشگاه سرویس دهنده در زمینه نانو از جمله اهداف گروه آموزش فناوری نانو دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

وی آموزش و پژوهش را حوزه های فعالیت گروه آموزشی فناوری نانو دانشگاه امیرکبیر دانست و افزود: در حوزه پژوهش و پژوهشکده هایی در دانشکده های دانشگاه فعال هستند که در اجرای پروژه های صنعتی در زمینه علم و فناوری مشغول به فعالیتند، همچنین تربیت دانش آموختگان در این زمینه نیز در حال انجام است.

وی توسعه نانو تکنولوژی در سطح کشور، مشارکت در سیاستگذاری نانو در سنجش های مختلف را از جمله مأموریت های این گروه آموزشی برشمرد و ادامه داد: برگزاری کارگاه و سمینارهای تخصصی، تألیف و ترجمه و فروش کتاب، خرید تجهیزات برای سرویس دهی به واحد، تأمین بودجه و حمایت از معاونت پژوهش دانشگاه، جذب پروژه های صنعتی، انتشار مقالات در کنفرانس های بین المللی از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی دانشگاه امیرکبیر است.

وی با بیان اینکه رشته نانوتکنولوژی در مهندسی شیمی و مهندسی پلیمر و رنگ از سال 84 در این دانشگاه آغاز شد، گفت: با توجه به توسعه کشور و بهره گیری از فناوری نانو و رویکرد کلی در ایجاد صنایع و پتانسیل بالای کارآفرینی توسط دانش آموختگان دکتری نانو و با هدف پژوهش بنیادی و کاربردی در سال 1391 دکتری نانو آغاز به کار کرد و در حال حاضر نیز فعالیت های چشمگیری در این زمینه انجام شده است.

وی در پایان با اشاره به وجود امکانات پژوهشی آموزشی و وب سایت دانشکده فناوری نانو اظهار داشت: امیدواریم با تلاش زیاد اساتید مجرب و باتجربه ایران در حوزه فناوری نانو به جایگاه بالاتری دست یابد./ع2
برچسب ها: نانو ، دانشگاه ، امیرکبیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار