رئیس ستاد ویژه فناوری نانو از توسعه و گسترش آ‍زمایشگاه های آموزشی در تمامی مراکز استانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران دکتر سعید سرکار رئیس ستاد ویژه فناوری نانو در مراسم اختتامیه سومین مسابقه ملی نانو که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، با بیان اینکه در حالی که آزمایشگاه های پژوهشی در سراسر کشور وجود دارند گفت: قرار است که آزمایشگاه های آموزشی در دوره های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در سراسر کشور در رشته های مختلف فعال شوند تا دانشجویان از این آزمایشگاه ها بهره ببرند.

وی ادامه داد: قرار است در هر مرکز استان یک آ‍زمایشگاه داشته باشیم که به صورت مشارکتی هفته ای دو ساعت دانش آموزان آموزش ببینند و ما اعلام آمادگی کردیم برای راه اندازی این آزمایشگاه ها می توانیم پکچی را در سطوح کارشناسی و تحصیلات تکمیلی طراحی کنیم و 1/3 هزینه و مشارکت را نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دانش آموزان و دانش جویان افراد تأثیر گذار و آینده سازان کشور هستند، افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی، تورهای آموزشی، المپیادهای فناوری نانو، نشر خبرنامه از جمله برنامه هایی است که در حال انجام است بطوری که در چهارمین المپیاد دانش آموزی 20هزار دانش آموز از استان های سراسر کشور شرکت کردند. وی با بیان اینکه در 7 مرکز استان آزمایشگاه های دانش آموزش ویژه فناوری نانو احداث شده است، ادامه داد: در این آزماشگاه ها دانش آموزان با حوزه فناوری نانو آشنا شده و در آینده وارد کار تحقیقاتی می شود و از ابتدا حس خودباوری در دانش آموزان تقویت می شود که ما می توانیم همچنین فناوری نانو در مطالب درسی نیز وارد شده است.

دبیر ستاد ویژه فناوری نانو با اشاره به برگزاری مسابقه فناوری نانو اظهار داشت: در حال برنامه ریزی هستیم تا پس از فراهم کردن زیرساخت ها در سال های آینده آزمون عملی نیز برگزار کنیم./ع2
برچسب ها: نانو ، فناوری ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار