رئیس پژوهشگاه ابن سینا گفت : استاندارد بررسی وضعیت ژن ایجاد کننده سرطان سينه با تکنیک های پیشرفته تشخیصی توسط مرکز ابن سینا امکان پذیر شد .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر محمد مهدی آخوندی رئیس پژوهشگاه ابن سینا در نشست خبری امروز که  در محل پژوهشگاه ابن سینا برگزار شد با بیان اینکه بررسی یکپارچه و جامع بیماران مبتلا به سرطان سينه از نظر تکثر ژن  HER2  در پژوهشگاه ابن سینا امکان پذیر شده است گفت : این ژن در تکثیر غیرطبیعی و تشکيل تومور 20 تا 25 درصد از بیماران مبتلا به سرطان سينه نقش اساسی دارد .

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار امکان بررسی یکپارچه و جامع بیماران مبتلا به  اين سرطان  از نظر وضعیت این ژن در مرکز ابن سینا محقق شده است تصریح کرد : در حال حاضر این بیماران در آزمایشگاههای پاتوبیولوژِی با روش  IHC و در صورت عدم تشخیص قطعی در آزمایشگاه های ژنتیکی با روش  FISH  بررسی می شوند .

رئیس پژوهشگاه ابن سینا یادآور شد : در حال حاضر داروی هرسپتین برای 20 تا 30 درصد بیماران مبتلا به سرطان پستان تاثیر مثبت دارد .

وی با بیان اینکه اگر بیماری تحت پوشش بیمه نباشد برای یک دوره درمان سرطان سينه باید 60میلیون هزینه نماید اظهار کرد : سال گذشته حدود 40 میلیون دلار برای تهیه داروی هرسپتین هزینه شده است.

دکتر آخوندی با اشاره به اینکه داروی هرسپتین نیمه عمر بیماران را مقداری افزایش می دهد تصریح کرد : این دارو به طور کلی 20 تا 30 درصد برای بیماران موثر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد : طرح استاندارد سازی آزمایشهای سرطان سينه دو سال قبل به وزارت بهداشت ارسال شده بود ولی تصویب نشد.
برچسب ها: سرطان ، ژن ، ابن سینا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار