مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم گفت:با توجه به گلایه هایی که در خصوص کمبود بودجه فرهنگی می شود باید بگویم که بودجه فرهنگی در دست ما نیست.

جلیل دارا، مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص بحث  مواد مخدر و پیشگیری با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر ما  رتبه يك را کسب کرده ایم و امسال حدود 3 میلیارد تومان برای پیشگیری در این امر حمایت شده است.

وی افزود: حوزه اجتماعی حوزه خیلی مهمی است ما مدیریتی به نام مدیریت اجتماعی داریم چنانچه که آفرینی نیز یکی از بحث هایی است که می توان در آن برای پیشگیری از مواد مخدر فعالیت های زیادی انجام داد.

 دارا تصریح کرد: در بحث دانشگاه های غیر انتفاعی باید بگویم که هم اکنون حدود 340 دانشگاه غیر انتفاعی در کشور وجود دارد و ما در دولت  نهم و دهم سعی کرده ایم  حوزه های فرهنگی این دانشگاه ها را بیشتر ساماندهی کنیم چنانچه قبلا اینطور نبوده است.

 وی در ادامه در خصوص بودجه فرهنگی دانشگاهها خاطر نشان کرد: بودجه فرهنگی در  دست ما قرار ندارد بودجه خود ستاد حدود دو میلیارد است که با هزینه هایی که خود ریاست جمهوری می اید، حدود 10 میلیارد می شود که البته از آن دو میلیارد، فقط یک میلیارد برای حقوق کارکنان هزینه می شود البته نکته ای که باید به آن توجه شود این است که فرمول از سال 84 این بوده که سرانه فرهنگی دانشجو 500 تومان بوده و این 500 تومان  11 الی 13 درصد آن برای دانشجویان حدود 50 هزار تومان می شود یعنی اگر دانشگاهی 20 هزار دانشجو دارد بودجه فرهنگی یک میلیارد تومان می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.