در چند سال گذشته تاکنون بودجه های فرهنگی پایین تر از نفت و حتی یک سوم کاهش یافته است.

جلیل دارا مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، گفت: مقام معظم رهبری نوید خلق این حماسه عظیم سیاسی را پیش از این داده بوده و خدا را شاکریم که بار دیگر کشور ایران با خلق حماسه ای دیگر بیمه شد و مقاصد شومی که مدنظر دشمنان در سطح بین المللی بوده و به سرانجام نرسید و به عنایت خداوند در عرصه اقتصاد نیز حماسه بزرگ دیگری خلق می کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه 4/5 میلیون دانشجو در ایران وجود دارد و این رقم ظرفیت بسیار بالایی را در خدمت وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای تربیت مناسب و مطلوب جوانان نظام اسلامی که در حوزه اقتصاد فرهنگ و اجتماعی نقش آفرین هستند قرار می دهد و این تعداد دانشجو نیاز به ساماندهی و جهت گیری مناسب و صحیح دارند.

دارا تصریح کرد: متأسفانه از چند سال گذشته تاکنون بودجه های فرهنگی پایین تر از نصف و حتی یک سوم کاهش یافته است و بسیاری از برنامه ها که از ضروریات وزارت علوم نبوده به اجرا در نیامده است.

وی با اشاره به تأسیس سرای قرآنی در دانشگاه ها تصریح کرد: سرای قرآنی دانشگاه ها موضوعات روخوانی، تفسیر و حفظ با شرایط ساده را برای دانشجویان فراهم می کند و به هر میزان بتوانیم جامعه دانشگاهی را با قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) مأنوس کنیم از ناهنجاری های اجتماعی فاصله خواهیم گرفت و این نیز به یک حرکت پیشگیرانه احتیاج دارد که حرکت پیشگیرانه در حوزه قرآنی پهن کردن سفره قرآن و برداشتن هر مانعی که باعث عدم تعامل دانشجو با استاد در حوزه قرآنی می شود خواهد بود. /ع2

برچسب ها: فرهنگی ، بودجه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.