رئيس صندوق توسعه ملي با بيان اينکه تاکنون حدود 52 ميليارد دلار منابع ارزي نفت و گاز به اين صندوق اختصاص يافته است گفت: د ر سال جاري 9 هزار ميليارد تومان منابع ريالي اين صندوق به بخش صنعت و کشاورزي اختصاص مي يابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران فرزين امروز در همايش روز ملي صنعت و معدن تصريح کرد در دومين سالي که از تاسيس صندوق توسعه ملي مي گذرد حدود 52 ميليارد دلار منابع ارزي نفت و گاز به اين صندوق اختصاص يافته است در حاليکه کشور در اين دوران محدوديت هاي ارزي داشته است.

وي ادامه داد: همچنين امسال 28 در صد از منابع حاصل از درآمدهاي نفت و گاز به اين صندوق اختصاص يافته و تخصيص اين منابع رو به افزايش است.

فرزين با تاکيد بر اينکه اين منابع توسعه صنعت و معدن و کشاورزي را در بخش خصوصي در اينده رقم مي زنند گفت تاکنون با 18 بانک قرارداد عامليت ارزي بستيم  که طبق آن 34 ميليارد و 200 ميليون دلار مبالغ اين قراردادها بود است.

رئيس صندوق توسعه ملي افزود: همچنين تاکنون 21 ميليارد و 100 ميليون دلار اعتبار به صورت  ارزي به پروژه ها اختصاص يافته و مديران پروژه مي‌توانند از طرق مختلف تامين مالي خود را انجام دهند.

فرزين اظهار د اشت: براين اساس حدود 80 هزار فرصت شغلي در صنايع بزرگ  از طريق اختصاص منابعايجاد شده است.

از اين ميزان اعتبار 19 ميليارد و 200 ميليون دلار متعلق به بخش صنعت و معدن بوده که منجر به ايجاد 70 هزار فرصت شغلي شده است.

فرزين در خصوص منابع ريالي اين صندوق اظهار داشت: در اين بخش با 9 بانک قرارداد عامليت ريالي بسته ايم که تاکنون اعتبار 6 هزار و 100 ميليارد تومان به پروژه ها اختصاص داده شده است که موجب اشتغال زايي 90 هزار نفري در کشور شده است.

رئيس صندوق توسعه ملي خاطرنشان کرد امسال نيز تا پايان سال قرار است 9 هزار  ميليارد تومان از منابع ريالي صندوق به بخش صنعت ، معدن و کشاورزي اختصاص خواهد يافت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: توسعه ، ملی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار