رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای واحد علوم و تحقیقات گفت: دانشگاه Chulalongkorn به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه و مرکز علمی و تحقیقاتی کشور تایلند خواستار همکاری های علمی با مرکز تحقیقات فیزیک و پلاسما در زمینه صنعت نساجی شده است .

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، دکتر محمود قرآن نویس رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای این واحد دانشگاهی از درخواست همکاری دانشگاه Chulalongkorn بانکوک با مرکز فیزیک پلاسما خبر داد و افزود: کشور تایلند در صنعت نساجی بسیاری قوی و موثر عمل می کند و دانشگاه این کشور پس از بررسی های بسیار متوجه فعالیت های پژوهشی گسترده مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای واحد علوم و تحقیقات در خصوص کاربردی کردن پلاسما در نساجی شده اند.


وی با بیان این مطلب که این دانشگاه معروف تایلند در درخواست همکاری خود ، مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای واحد علوم و تحقیقات را در سطح خاورمیانه بی نظیر خوانده و ادامه داده است: دانشگاه Chulalongkorn تایلند خواستار تحقیقات گسترده با همکاری مرکز فیزیک پلاسما واحد علوم وتحقیقات در زمینه کاربرد پلاسما در صنعت نساجی به خصوص در صنعت ابریشم است.


دکتر قرآن نویس افزود: این دانشگاه تایلندی خواستار راه اندازی یک آزمایشگاه تحقیقاتی پلاسما با همکاری مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای واحد علوم و تحقیقات در دانشگاه Chulalongkorn شده است.
وی اضافه کرد: این دانشگاه تایلندی درخواست کرده است تا 3 دانشجوی مقطع ارشد را برای آموزش به مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات اعزام کنند تا در زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی مورد آموزش قرار گیرند.


دکتر قرآن نویس با بیان این مطلب که از سال 1382 تا کنون فعالیت های مربوط به کاربردهای پلاسما در صنعت نساجی و پلیمر توسط مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات آغاز شده است تصریح کرد: پلاسما و تکنولوژی های جدید مربوط به آن اکنون انقلابی را در صنعت نساجی ایجاد کرده و نساجی سنتی را به نساجی hi tech تبدیل کرده است.


وی گفت: مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات، تا کنون فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی بسیاری در این زمینه صورت داده که ارائه مقالات متعدد در ژورنال های معتبر ISI و ثبت اختراع از جمله این فعالیت هاست .


رئیس مرکز فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات با بیان این مطلب که در حال حاضر اختراعی نیز در زمینه "منسوج چند منظوره با کمک پلاسما" در آمریکا (Uspto) در دست ثبت قرار دارد، افزود: این منسوج چند منظوره دارای قابلیت های ضد آب، کاهنده حریق، ضد باکتری، ضد چرک، ضد چروک، خود پاک شونده، هادی جریان الکتریسیته و بسیاری دیگر از ویژگی های منحصر به فرد می باشد.


وی ازتولید منسوجات هوشمند توسط مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات خبر داد و گفت: در حال حاضر در زمینه تولید منسوجات هوشمند که دارای ویژگی هایی چون هادی جریان الکترسیته، پزشکی از راه دور در زمینه خود گرم شونده و خود سرد شونده و بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد دیگر در مرکز فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات متمرکز شده ایم.
برچسب ها: پلاسما ، منسوج ، فیزیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار