تفاهم نامه همکاری های علمی تحقیقاتی و پژوهشی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و واحد علوم و تحقیقات میان دکتر منصور بیات معاون پژوهش و فناوری این واحد و دکتر علی اکبر قهرمانی مدیر دفتر مطالعات راهبردی و تحقیقات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به امضاء رسید.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، دکتر منصور بیات معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات در خصوص این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه در زمینه همکاری و فعالیت های علمی و پژوهشی مشترک میان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و واحد علوم و تحقیقات منعقد شده است.
 
وی گفت: این تفاهم نامه که به مدت 2 سال منعقد شده است ، با هدف اجرایی کردن مباحث تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان و اساتید واحد علوم و تحقیقات در راستای اهداف سازمان مدیریت بحران در خصوص امدادرسانی ، کاهش تلفات جانی در حوادث ، پیشگیری از خسارات جانی و مالی ، بازسازی و ... صورت گرفته است.
 
دکتر بیات ضمن برشمردن پتانسیل های علمی واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد:دانشجویان و اساتید این واحد دانشگاهی در رشته های تحصیلی مرتبط، آمادگی کاملی برای ارائه طرح ها و پژوهش های علمی و کاربردی و کمک در جهت اهداف مهم سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران را دارند.
 
دکتر علی اکبر قهرمانی مدیر دفتر مطالعات راهبردی و تحقیقات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در رابطه با این تفاهم نامه افزود: ماموریت اصلی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، شامل پیش بینی و پیشگیری، آمادگی ، مقابله و ترمیم و بازسازی (بازتوانی) است .
 
وی به پتانسیل های علمی و تحقیقاتی بالای واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت : مدیریت بحران پایتخت جز با نگرش علمی و پژوهشی و یافته های علمی جدید امکان پذیر نیست .
دکتر قهرمانی افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری شهر تهران با انجام پژوهش ها، آموزش ها را از جمله اهداف این تفاهم نامه خواند و گفت: انجام اقدامات و هماهنگی های لازم جهت افزایش کارایی سیستم مدیریت بحران شهر تهران و دستگاه های اجرایی ذیربط، در هنگام وقوع بحران به منظور امداد رسانی و کاهش خسارات و تلفات جانی و مالی و نظارت و مدیریت بر بازسازی بعد از بحران نیز از جمله اهداف سازمان پیشگیری و مدیریت بحران برای انعقاد این تفام نامه با واحد علوم و تحقیقات است.
 
دکتر قهرمانی گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران آماده هر گونه همکاری با واحد علوم و تحقیقات در زمینه های ارائه طرح های تحقیقاتی و پروژه ها و حمایت از پایان نامه های دانشجویی در زمینه مدیریت بحران، برگزاری همایش ها و نشست های علمی مشترک و همچنین حمایت مالی و اجرایی در زمینه چاپ و انتشار کتب و مقالات حاصل از نتایج طرح های تحقیقاتی و حمایت از اختراعات، ابداعات و ایده های نو است.
 
وی افزود: با توجه به انتشار فصلنامه دانش پیشگیری و مدیریت بحران از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، امکان چاپ مقالات اساتید و دانشجویان واحد علوم و تحقیقات ، حتی بصورت اختصاصی در یک یا چند شماره از مجله فراهم شد.
 
وی بر ضرورت ایجاد مقطع دکتری مدیریت بحران تأکید کرد و یادآور شد: سازمان مدیریت بحران شهر تهران با توجه به پتانسیل های علمی واحد علوم و تحقیقات جهت راه اندازی این مقطع تحصیلی در رشته مدیریت بحران حمایت کاملی از این واحد دانشگاهی خواهد نمود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار