"باراک اوباما" رییس جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتي مشترک با جاکوب زوما در پرتوريا پايتخت آفريقاي جنوبي گفت با نگراني اوضاع مصر را دنبال مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين؛ باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا تصريح کرد  از اينکه دوباره به آفريقاي جنوبي سفر کرده ام خوشحالم . نلسون ماندلا الهام بخش همه مردم دنيا بوده است و خواهد بود. متاسفانه ما هر زمان که ديدار داريم؛ بحراني در گوشه اي از جهان اتفاق افتاده است. در مذاکراتي که امروز داشتيم هر دو در اين خصوص که روابط دوجانبه بين آمريکا و آفريقاي جنوبي بسيار قوي و محکم است توافق نظر داشتيم. ما درباره مسائل مهم بين المللي و گسترش همکاريهاي دو جانبه در حيطه هاي مختلف نيز گفتگو کرديم. آمريکا به آفريقاي جنوبي به عنوان يک شريک مهم مي نگرد. همانطور که مي دانيد آفريقا رو به پيشرفت است و آفريقاي جنوبي در اين زمينه پيشرو است. پيشرفتهاي اقتصادي در آفريقا نهايتا به نفع آمريکا هم خواهد بود. ما بيش از هر کشور ديگري به آفريقاي جنوبي صادرات داريم.


باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا از محمد مرسي رئيس جمهور مصر خواست در رهبري اين کشور سازنده تر باشد. 

رييس جمهور آمريکا همچنين خاطر نشان کرد دولت اين کشور تدابير لازم را براي تامين امنيت سفارت،‌ کنسولگري ها و اعضاي ديپلماتيک خود اتخاذ کرده است.

باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا روز شنبه اعلام کرد مهمترين نگراني سياست خارجي آمريکا مديريت عقب نشيني نيروها از افغانستان است.

اوباما در کنفرانس خبري در آفريقاي جنوبي گفت "مديريت صحيح" خروج از افغانستان يک اولويت است. آمريکا 62 هزار نيرو در افغانستان دارد.

باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا همچنين اعلام کرد آمريکا از رشد تجارت و سرمايه گذاري چين و قدرت هاي نوظهور ديگر در آفريقا احساس خطر يا تهديد نمي کند.

اوباما گفت: من احساس خطري نسبت به اين روند ندارم و احساس مي کنم روند خوبي است.

رئيس جمهور آمريکا تاکيد کرد هرچه تعداد کشورهاي سرمايه گذار در آفريقا بيشتر باشد سرعت يکپارچگي اين قاره کمتر توسعه يافته جهان با اقتصاد جهاني بيشتر مي شود.

اوباما افزود: مي خواهم همه در آفريقا نقش داشته باشند هر چه بيشتر بهتر.

رئيس جمهوري آمريکا همچنين از زيمبابوه خواست به آزار و اذيت مخالفان پايان دهد و اصلاحاتي را براي تامين آزاد و معتبر بودن انتخابات عمومي آينده ، به اجرا در آورد.

اوباما در کنفرانس مشترک خبري با جاکوب زوما همتاي خود از آفريقا جنوبي اعلام کرد: آزار و اذيت شهروندان و گروه ها بايد متوقف شود و اصلاحات به پيشرفت نياز دارد به گونه اي که مردم بتوانند در انتخاباتي عادلانه ، آزاد و معتبر شرکت کنند.



برچسب ها: اوباما ، مصر ، اوضاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار