سناي آمريکا طرح اصلاح قانون مهاجرت را تصويب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سنای آمریکا روز پنجشنبه طرح اصلاح قانون مهاجرت را تصویب کرد.
این طرح در صورتی که به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا نیز برسد راه را برای قانونمند کردن وضع میلیون‌ها مهاجر و همچنین تقویت نظارت بر مرز مشترک آمریکا و مکزیک هموار خواهد کرد.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پس از آنکه در تصویب طرح اصلاح قانون حمل سلاح در ماه آوریل گذشته ناکام ماند، امیدوار است با تصویب نهایی طرح اصلاح قانون مهاجرت، آمار خود را در زمینه فعالیت‌های قانونگذاری بهبود بخشد و به نخستین رئیس جمهوری تبدیل شود که پس از رونالد ریگان در سال 1986 در مسیر اصلاح نظام مهاجرت گام برمی‌دارد.
وی پس از تصویب این طرح در سنا گفت: قانونی که امروز به آن رای داده شد، نوعی تفاهم و سازش بود. در واقع هیچکس به تمام چیزهایی که انتظارش را داشت، دست نیافت، نه دموکرات‌ها، نه جمهوریخواهان و نه خودِ من.
اوباما افزود: با این حال‌، این قانونی که در سنا تصویب شد به اصولی که من برای اصلاح قانون مهاجرت مد نظر داشته‌ام، پایبند است.
رئیس جمهور آمریکا از سوی دیگر به رقبای جمهوریخواه خود که مجلس نمایندگان را در کنترل دارند هشدار داد. این نمایندگان پیشتر هشدار داده بودند که صرفاً به نسخه مورد نظر خود رای خواهند داد که بیشتر متمرکز بر مسائل امنیتی است.
جان بوهنر رئیس مجلس نمایندگان گفته است که هماهنگی و انطباق این دو نسخه ممکن است تا پایان سال میلادی به طول بینجامد.
ده‌ها جوان مهاجر که در مراسم رای‌گیری این طرح حضور داشتند با سر دادن شعارهایی از تصویب آن استقبال کردند. حدود یازده میلیون مهاجر غیرقانونی از جمله هفت میلیون مهاجر مکزیکی در آمریکا زندگی می‌کنند و هیچگاه تا این حد از بخت دریافت اوراق هویتی قانونی برخوردار نبوده‌اند.
یکی از نشانه‌هایی که باعث خوشبینی این مهاجران می‌شود این است که تمام دموکرات‌ها و بخشی از جمهوریخواهان (14 سناتور از 46 سناتور جمهوریخواه) به این طرح رای مثبت دادند.
با این حال بسیاری از سناتورهای جمهوریخواه بین تلاش برای جلب نظر رای‌دهندگان اسپانیایی‌زبان و همچنین ترس از از دست دادن جایگاه خود در بین محافظه‌کاران، سرگردانند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، راند پل سناتور جمهوریخواه و یکی از مدعیان احتمالی حضور در کاخ سفید در سال 2016 عقیده دارد: اگر به تمام این کارگران غیرقانونی اوراق هویت قانونی داده شود، ممکن است بیش از ده میلیون مهاجر غیرقانونی دیگر نیز به سوی آمریکا سرازیر شوند و همین موضوع ممکن است باعث عصبانیت مردم آمریکا شود.
متنی که روز پنجشنبه در سنای آمریکا به تصویب رسید یکی از شاهکارهای سازش بین دموکرات‌ها و جمهوریخواهان به شمار می‌رود. در این طرح آمده است که در ازای نتیجه‌بخش شدن تلاش سیزده ساله برای اعطای هویت قانونی به مهاجران غیرقانونی، شمار ماموران مستقر در مرز مشترک سه هزار و 200 کیلومتری آمریکا و مکزیک به رقم بی‌سابقه 20 هزار نفر خواهد رسید.


برچسب ها: سنا ، قانون ، مهاجرت ، آمریکا ، تصویب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار