رییس کمیته مالیاتی اتاق اصفهان گفت: آسان سازی سازمان امور مالیاتی در مورد مالیات عملکرد مودیان و پررنگ شدن مالیات بر مصرف می‌تواند درآمد بیشتری برای دولت ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «محمدرضا رجالی» در جمع اعضای کمیته مالیاتی اتاق اصفهان تصریح کرد: وی توقف لایحه پیشنهادی مالیاتی دولت در مجلس را یک حرکت ارزشمند از سوی مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از تولید در شرایط کنونی دانست و گفت: اتاق اصفهان در نظر دارد با همکاری کارشناسان خبره مالیاتی، لایحه پیشنهادی مالیاتی به دولت و مجلس ارایه کند.

رجالی روند حرکتی شورای گفت و گو دولت با بخش خصوصی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این شورا می‌تواند مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی بویژه در بخش مالیاتی را مورد حل و فصل قرار دهد.

وی از آمادگی اتاق برای برگزاری دوره‌های آموزشی مالیاتی برای فعالان اقتصادی خبر داد و گفت: الزام دوره‌های آموزشی مالیاتی در هنگام صدور یا تمدید کارت بازرگانی می‌تواند نقش مهمی در کاهش دعاوی مالیاتی در هیات‌های حل اختلاف داشته باشد.

وی نقش اتاق بازرگانی را نوعی راهنمایی و هدایت اعضا و مشاوره به قوای کشور برشمرد و گفت: ایجاد سازو کار مناسب برای دریافت مالیات می‌تواند کشور را از محل مالیات اداره کند و این به شرطی است که زیرساخت‌های مالیاتی ایجاد شده باشد.

وی تشکیل جلسات ویژه پیشنهاد تعیین ضرایب در رشته‌های مختلف اقتصادی را خواستار شد و گفت: اتاق می‌تواند با برگزاری جلسات کارشناسی با حضور فعالان هر بخش به سازمان امور مالیاتی برای تعیین ضرایب مشاوره بدهد.

وی از نمایندگان اتاق در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی خواست که از حقوق واقعی اعضا دفاع کنند و افزود: کمیته مالیاتی در نظر دارد عملکرد نمایندگان اتاق را به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار دهد/س.

برچسب ها: اصفهان ، کمیته ، مالیاتی ، اتاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.