اول به گذشته خودتان سری بزنید و تمام راهکارهایی که قبلا به کار برده ‌اید، فهرست و بعد جدولی درست کنید.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، راهکارهایی را که برای موفقیت به کار برده‌اید، دسته‌بندی کنید و به آنها امتیاز دهید. برای بهترین راهکار 5 نمره در نظر بگیرید و به همین ترتیب به روش‌های ضعیف ‌تر امتیاز دهید تا به عدد یک برسید.

در مورد هرکدام از راهکارهایی که امتحان کرده ‌اید، فکر و درمورد آنها منصفانه قضاوت کنید تا متوجه شوید آیا روش تان از بیخ و بن اشتباه بوده یا اگر وقت بیشتری می‌گذاشتید، می‌توانستید با آن به موفقیت دست یابید. بعد فکر کنید که آیا راهکارتان برای زندگی امروز ‌ مناسب است یا نه.

شاید راهکار شما برای 2 سال پیش خوب بوده اما درحال حاضر کارایی نداشته باشد.

به طور مثال اگر می‌خواستید در امور اقتصادی موفق باشید، شاید تا سال قبل از راه ساخت ‌و‌ ساز می‌ شد به اینهدفرسید اما حالا این کار امکان‌ پذیر نیست یا شاید رشته ‌ای که انتخاب کرده ‌اید برای سال‌ها پیش رشته مناسبی برای ادامه تحصیل بوده اما در‌حال‌حاضر این‌گونه نباشد.

فکری درباره اهداف گذشته

باز هم به عقب‌ برگردید و این بار نه خود راهکار و نه رسیدن و نرسیدن به آن، بلکههدف‌هایتان را مرور کنید. آنها را بسنجید و ببینید آیا توانسته ‌اید بههدف‌ هایی که داشته ‌اید برسید؟

شاید هم به اهدافتان نزدیک شده اما نتوانسته ‌اید به آنها برسید و نمی‌دانید علت چیست. اصلا کمی فکر کنید و ببینید آیا اهدافتان ارزش تلاش‌کردن داشته‌ اند یا نه؟

شاید باید از آنها دست بکشید و اهداف دیگری برای خودتان تعیین کنید. چه‌ بسا غیر ممکن و خیالی بودنهدفتان باعث شده تا به آن دست نیابید./ع



برچسب ها: تبدیل ، موقعیت ، عادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.