نخست وزیر قانونی فلسطین اعلام کرد کشته شدن یکی از اعضای گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نمی تواند بر روابط عمیق و مستحکم بین دو جنبش حماس و جهاد اسلامی خدشه ای وارد کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ اسماعیل هنیه در کنفرانس خبری گفت :حادثه استثنایی کشته شدن «رائد جندیه» از اعضای جهاد اسلامی نمی تواند خدشه ای بر روابط مستحکم حماس با جهاد اسلامی ایجاد کند و این روابط براساس خط مقاومت و در مسیر اسلام و فلسطین است.براثر درگیری روز گذشته بین دو جنبش جهاد اسلامی و حماس در شرق شهر غزه یکی از فرماندهان گردان های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی کشته شد.

جهاد اسلامی پلیس حماس را به کشتن این فرمانده جهاد اسلامی متهم کرد.هنیه خاطرنشان کرد کمیته ای متشکل از جنبش های حماس و جهاد اسلامی و بزرگان خانواده جندیه و به ریاست مروان ابوراس نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین تشکیل شده است تا هرچه سریعتر به این مسئله رسیدگی کند.

هنیه تصریح کرد دولت حماس به توصیه های این کمیته و نتایج تحقیق در باره این حادثه پایبند است.هنیه از ملت فلسطین خواست متحد باشند و مسئولانه با این حادثه تعامل و مقاومت را برضد اشغالگران استفاده کنند.

یک مسئول در جنبش جهاد اسلامی یکشنبه اعلام کرد پس از تیراندازی به جندیه این جنبش تماس های خود را با جنبش حماس به حالت تعلیق درآورد و حماس را مسئول کشته شدن وی دانست.

برچسب ها: هنیه ، جهاد ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار