شبکه "اي بي سي" آمريکا به نقل از پليس فدرال آمريکا (اف بي آي) اظهار داشته که طرح توطئه "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا از سوي آن نهاد خنثي شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، اين شبکه خبري آمريکايي در ادامه افزوده است که طرح ترور اوباما "پيچيده" بوده است و پليس اف بي آي با استفاده از دستگاه شناسايي مجهز به اشعه ايکس موفق شده تا سلاح وي را کشف نمايد.


اين شبکه در ادامه افزوده است که فردي که اين برنامه را توطئه ريزي کرده بود قصد داشت تا با استفاده از مواد منفجره بسيار قوي و از راه دور اين اقدام را عملي نمايد. 

شبکه خبري "ان بي سي" در ادامه به نقل از اف بي آي افزوده است که اين فرد يک مرد ساکن نيويورک بوده است.

نام وي "گلندون اسکات کراوفورد" بوده و 49 سال سن داشته است. شبکه ان بي سي در ادامه خبر افزوده است که وي ماههاي وقت صرف کرده بود تا دستگاهي مجهز به اشعه ايکس را بسازد که از طريق آن بتوان در سطح وسيع اقداماتي انهدامي را انجام داد. وي با همکاري "اريک جي فيت" 54 ساله قصد داشته اين برنامه را اجرا نمايد.

اف بي آي اظهار داشته که اين دو نفر روز سه شنبه بازداشت شده اند. اف بي آي سلاح ساخته شده توسط اين دو نفر را "کشنده " خوانده است. 

شبکه خبري "ان بي سي" در پايان افزوده است که مظنونين اين توطئه "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا را متهم اصلي وقوع حادثه انفجار بوستون دانسته اند. 


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  

برچسب ها: اف ، بی ، آی ، آمریکا ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار