همزمان با هفته جهاد کشاورزی، با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، مسئولان استانی و شهرستان بروجن چهار طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان بروجن به بهره برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن، در آئین بهره برداری ازاین طرح ها گفت: طرح آبیاری بارانی آورگان در 70 هکتار از اراضی کشاورزی با دبی 42 لیتر بر ثانیه یکی از این طرح هاست که 90 خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند.
روح اله معتمدی افزود: عملیات اجرایی این طرح ازسال 90 آغاز و برای اجرای آن دو میلیارد و 450 میلیون ریال هزینه شده که 350 میلیون ریال آن آورده بخش خصوصی است.
وی، طرح های افتتاح شده را در 179 هکتار از اراضی کشاورزی سفید دشت، وستگان و آورگان با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 954 میلیون ریال برشمرد.
معتمدی افزود: با بهره برداری از این طرح ها 133 خانوار از مزایای آنها بهره مند و برای 170 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن تصریح کرد: هم اکنون حدود 50 درصد اراضی کشاورزی این شهرستان با بیش از 15 هزار هکتار وسعت به سیستم های آبیاری نوین تجهیز شده است.
وی گفت: هم اکنون بیش از 40 درصد جمعیت شهرستان بروجن در بخش های کشاورزی و دامداری فعالیت می کنند.
شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد. /س
برچسب ها: آبیاری ، طرح ، تحت فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.