دو سند همکاری در پایان سفر هیات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به سوریه ، به امضا رسید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، حسن کاظمی قمی دستیار ویژه وزیر امور خارجه و رئیس هیات اقتصادی کشورمان و تیسیر الزعبی دبیرکل هیات دولت سوریه این دو سند را امضا کردند.

این اسناد درباره تامین و مبادله دارو، مواد بهداشتی، تجهیز بیمارستان ، برق، نفت، انرژی ، مواد غذائی ، ساخت پنج کارخانه آرد و تکمیل طرح نیروگاه برق جندر در استان حمص است.

کاظمی قمی پس از امضای این اسناد در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: صیانت از امنیت سوریه از وظایف دولت این کشور است و از این جهت جمهوری اسلامی ایران دخالت طرفهای خارجی در امور داخلی سوریه را مردود می داند.

این مقام ارشد کشورمان همچنین تصمیم آمریکا برای ارسال اسلحه به گروه های معارض افراطی در سوریه را محکوم کرد و آن را در تعارض با ساده ترین مبانی حقوق بشر دانست و گفت، این اقدامات گرچه منجر به کشته شدن مردم بیگناه شده ، اما هرگز اراده مردم سوریه را تضعیف نکرده و نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تنها ملت و دولت سوریه باید درباره مسائلی که در این کشور رخ می دهد، تصمیم گیری کنند، هشدارداد ، دخالت های خارجی از جمله ارسال سلاح به گروه های تروریستی نباید عملی شود، چرا که اگر این امر یک رویه شود، جامعه جهانی به بحران کشیده خواهد شد و این مسئله نه تنها در سوریه بلکه ممکن است ، در هر کشور دیگری رخ دهد.

همچنین دبیرکل هیات دولت سوریه در اظهاراتی مشابه تصریح کرد: همکاریهای اقتصادی میان تهران و دمشق در مسیر حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه صورت می گیرد ، به ویژه اینکه هم اکنون سوریه در برابر حمله وحشیانه کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا و مزدورانش در منطقه ایستاده است.
برچسب ها: سوریه ، ایران ، امضای ، توافق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار