آسيا تريبون در مقاله اي تحت عنوان "انتخابات ايران و آمريکا" با اذعان به حضور پرشور مردمي در انتخابات رياست جمهوري به دولت آمريکا توصيه مي کند که متوجه باشد تمامي مقامات ايراني همراه با ملت ايران از برنامه هسته اي خود دفاع مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسيا تريبون ؛ "حبيب صديقي"نويسنده اين مقاله، با اذعان به حضور گسترده مردمي در انتخابات رياست جمهوري ايران مي نويسد " ايران هفته گذشته انتخاباتي را برگزار کرد که با حضور گسترده مردمي مواجه شد. ميزان مشارکت مردمي در انتخابات در حدود 73 درصد اعلام شده است. در حدود 36 ميليون نفر از 50 ميليون واجد شرايط در اين انتخابات شرکت کرده اند. ميزان مشارکت عمومي در انتخابات بسيار زياد بوده است. در اين انتخابات "حسن روحاني" در ميان نامزدها به پيروزي رسيد و به مقام رياست جمهوري برگزيده شد. پس از "حسن روحاني" که در مقام نخست قرار گرفت "محمد باقر قاليباف" شهردار کنوني تهران و رقيب انتخاباتي وي در مقام دوم قرار گرفت."  

نويسنده با اذعان به اين موضوع که اصل "مردم سالاري" در ايران چون دريايي خروشان در جريان است مي افزايد "نتيجه انتخابات ايران غير قابل منتظره بود. تنها در يک نظام "مردم سالاري" واقعي چنين مسئله اي امکان پذير است. انتخابات کنوني ايران نشان داد که چگونه مي توان انتخاباتي آزادانه و منصفانه برگزار نمود." 

نويسنده در ادامه با ارايه توضيحاتي در مورد کارنامه سياسي "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب ايران مي افزايد "روحاني چهره آشنايي در عرصه سياسي ايران است  . وي پيش تر نيز به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته اي ايران از سال هاي 2003 تا 2005 ميلادي به خدمت پرداخته است." 

نويسنده با توصيه به دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا مبني بر لزوم تعامل با ايران بر سر برنامه هسته اي مي افزايد "دولت آمريکا اظهار داشته که کاخ سفيد خواستار توقف برنامه هسته اي ايران است با اين حال تمامي مقامات جمهوري اسلامي از جمله "حسن روحاني" در طول مدت هشت سال گذشته مخالفت خود با اين موضوع را نشان داده اند و حق مسلم هسته اي ايران تاکيد کرده اند. تمامي مقامات ايراني تاکيد کرده اند که برنامه صلح آميز هسته اي ايران براي مصارف مسالمت آميز و از جنبه هاي دارويي و درماني ادامه مي يابد. بايد دانست که ملت ايران نيز يکصدا خواهان ادامه برنامه هسته اي ايران و پيشرفت هاي صورت گرفته در اين زمينه هستند. در ايران "آگاهي جمعي" مشترکي در مورد مسئله هسته اي وجود دارد." 

نويسنده با انتقاد از سياست هاي دولت آمريکا در قبال رژيم صهيونيستي مي افزايد "نکته جالب توجه در اينجاست که دولت آمريکا در قبال اقدامات جنايتکارانه رژيم صهيونيستي سکوت کرده است. در مقابل، در زمان تجاوز نظامي نيروهاي آمريکايي و انگليسي عليه عراق "جورج دبليو بوش" رييس جمهور آمريکا و "توني بلر" نخست وزير انگليس هر دو ادعاهايي را در مورد وجود سلاح شيميايي در عراق مطرح کردند. بايد دانست که ايده پردازان اصلي اين اقدام صهيونيست هايي بوده اند که به دولت بوش نزديک بودند. اشتباهي که ميلياردها دلار هزينه براي مردم انگليس و آمريکا در پي داشت و منجر به تلفات بسياري در جريان جنگ شد. بايستي اميدوار بود که دولت آمريکا اشتباهات سال 2003 ميلادي را ديگر تکرار نخواهد کرد." 

نويسنده با اذعان به رياکاري دولت آمريکا در قبال کشورمان مي افزايد " ادعاي دولت آمريکا در مورد "تعامل مستقيم" با ايران رياکارانه است چرا که دولت آمريکا در قبال ايران موضعي "تهاجمي" اتخاذ کرده است. در صورتيکه دولت آمريکا براستي نگران صلح و امنيت هسته اي در کل جهان است بايستي نخست تکليف "رژيم صهيوينستي" را در اين باره مشخص نمايد چرا که آن رژيم پيمان منع گسترش سلاح هاي کشتار جمعي را امضا نکرده و داراي صدها بمب هسته اي است." 

صديقي در ادامه مي افزايد "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا مي بايستي بيش از پيش به صداي مردم آمريکا گوش کند چرا که آنان منتقد سياست هاي وي در عرصه داخلي و خارجي مي باشند. 

نويسنده در ادامه انتقادات خود از دولت آمريکا مي افزايد "آيا دولت اوباما به بازداشت زندانيان در آن کشور و حقوق شان توجهي دارد) آيا آژانس امنيت ملي آمريکا حق جاسوسي از اطلاعات شهروندان آمريکايي را داشت؟



برچسب ها: ایران ، انتخابات ، سالار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار