بررسي ها نشان مي دهد كه اگر چه گلوكوم در اغلب موراد در اواخر دوران ميانسالي و سنين سالمندي رخ مي دهد، اما موارد ابتلا به آن در سنين قبل از 45 سالگي افزايش يافته است.

اميرعلي شايسته، متخصص بيماري هاي چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گلوكوم در حالت كلي به دو نوع بسته و باز تقسيم مي شود كه نوع باز آن، شايعترين مورد گلوكوم است.

وي با بيان اينكه انواع گلوكوم در سنين ميانسالي و سالمندي شايعتر است، اظهار داشت: در عين حال اين بيماري در افراد جوان توهم رخ مي دهد و حتي ممكن است موجب از دست رفتن كامل بينايي آن ها شود.

شايسته تأكيد كرد: بررسي ها نشان مي دهد كه اگر چه گلوكوم در اغلب موراد در اواخر دوران ميانسالي و سنين سالمندي رخ مي دهد، اما موارد ابتلا به آن در سنين قبل از 45 سالگي افزايش يافته است.

وي گفت: گلوكوم يا همان آب سياه در مراحل ابتدايي بيماري علامت خاصي ندارد و در اين مراحل ديد طبيعي بوده و دردي وجود ندارد.

شايسته افزود: با گذشت زمان علايمي مانند كاهش بينايي و حتي درد در ناحيه چشم بروز مي كند.

وي، با اشاره به اينكه بايد قبل از تشديد گلوكوم، بيماري تشخيص داده شود، خاطرنشان كرد: تشخيص به موقع و زودرس گلوكوم، تنها با مراجعات مكرر و منظم به پزشك و انجام معاينات دقيق امكان پذير است./ح
برچسب ها: گلوکوم ، چشم ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار