گزارشها از افزايش جمعيت زندان هاي کره شمالي در سال هاي اخير حکايت دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛‌نتايج تحقيقات درباره وضعيت اردگاه هاي کار و زندان هاي کره شمالي نشان مي دهد شمار زندانيان زندان هاي کره شمالي در سال هاي اخير افزايش يافته است.  

اندکي پس از آنکه کيم جونگ اون به عنوان رهبر جديد کره شمالي انتخاب شد تدابير امنيتي در مرزهاي اين کشور افزايش يافت و از چين به عنوان کشور همسايه پيونگ يانگ خواسته شد تا هر شهروند کره شمالي را که با عبور از منطقه مرزي اين کشور قصد فرار از کره شمالي را دارد بازگرداند. بنا بر گزارش گروه هاي مدافع حقوق بشر افراد بازداشت شده به زندان هاي مخوفي انتقال داده مي شوند که شمار زندانيان آنها به هزاران نفر مي رسد. 

اينسونگ کيم عضو مرکز تحقيق درباره وضع حقوق بشر در کره شمالي مي گويد تدابير بسيار شديدي براي جلوگيري از پناهندگي اتباع کره شمالي در ديگر کشورها به اجرا گذاشته شده است. نتايج يک بررسي که سال 2012  منتشر شد نشان مي دهد بسياري از شهروندان کره شمالي که قصد فرار از کشورشان را دارند به شکنجه و کار اجباري محکوم مي شوند.

گروه هاي مدافع حقوق بشر  مي گويند کره شمالي آن دسته از اتباع اين کشور را که به ديگر کشورها پناهنده مي شوند تهديدي براي خود مي داند زيرا اطلاعاتي را بازگو مي کنند که از رنج و  مصيبتي شهروندان کره شمالي حکايت دارد. در کره شمالي فرار از اين کشور خيانت محسوب مي شود و مجازات آن پنج سال کار اجباري است. 

برچسب ها: کره ، شمالی ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار